Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:46:43 GMT

۱۰۰ گونه گیاهی در بندر چابهار کشت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۳۷۸

۱۰۰ گونه گیاهی در بندر چابهار کشت شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ناصر روانبخش  معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: درختان میوه کشت شده شامل نارگیل، زیتون، انبه، توت سیاه، کنار، چیکو، انجیر، پایاپا (خربزه درختی) لیمو، تمبر هندی، موز، جم، خرما، سه پستات، بیدام، کلیر، تمبر شیرین سازگار با آب و هوای سواحل مکران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین سایر درختان (درخت و درختچه) بنجامین، گز روغنی، پلومریا، تی وی تی، چش، چریش، سیکاس، فیبری، گل کاغذی در پنج رنگ، تکومای زرد، تکومای بنفش، کنو کاربوس، آفوریبار، نخل زینتی، ختمی در رنگ‌های متفاوت، شاهپسند، دلونکس، نیلگام، رز، گل محمدی، یاس هلندی، آکاسیا، دمدم، شمشاد، حنا و اوکالیپتوس است.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت:علاوه‌بر درختان انواع گل‌ها شامل انواع پیچک (پتوس) بنجامین، انواع سانسوریا، رخساره، مرجان هلندی، مرجان گل ریز، اشرفی، رعنا زیبا، حسن یوسف، موسی در گهواره ریا، همیشه بهار، کروتون، آنیلوم، اشک عروس، انواع کاکتوس، دیفن باخیا، آفتاب گردان، تاج خروس، جیکوراندا، آگلونما، پریوش، گل ناز، ناز آفتابی، پاندانوس خرفه، برگ انجیری، گل گندمی، یوکا، آلورا، کوکب کوهی، آهار، جعفری، اطلسی، اختر، نخل مرداب، کاج مطبق و شفلورا نیز فضای سبز بندر چابهار را تشکیل می‌دهد.

او اقدامات شاخص در حوزه فضای سبز از سال ۹۶ تاکنون را تسطیح و پاکسازی اراضی، تسطیح نا همواری‌ها، تپه‌ها و ساختمان‌های مخروبه در تمامی محدوده‌های بندری افزون‌بر ۳۵۰ هکتار، جمع آوری نخاله‌ها، زباله‌ها، تجهیزات اسقاط، قطع درختان کهپور، بوته‌ها و تمامی زباله‌ها ناشی از آن‌ها را در بندرچابهار عنوان کرد.

روانبخش با اشاره به ایجاد و نگهداری حدود چهار هکتار زمین چمن در بندرچابهار، افزود: پیگیری برای بازسازی ومرمت تمامی انشعابات حمل و نقلی (برق، مخابرات، آب، فیبر نوری و سایر در اماکن بندر) نیز انجام شده است.

او اقدامات در حوزه فضای سبز را توسعه هشت هکتاری فضای سبز بندر، بازسازی، کاشت مجدد بیش از ۱۲ هکتار فضای سبز بندر، ایجاد و توسعه گلکاری در محدوده‌های بندر، ایجاد نهالستان به ابعاد ۲ هزار مترمربع در کوی مسکونی، تکثیر و تولید، بیش‌از ۲۰۰ هزار اصله نهال، تکثیر و تولید بیش‌از ۲ هزار گلدان آپارتمانی، پیگیری احداث ۲ باب مخزن بتنی ذخیره آب به ابعاد ۷۰ متر مربع عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: اهدای نهال به شهرداری‌های استان، اهدای نهال به مدارس، مساجد و برخی از ادارات شهر، اهدای نهال به مناسبت هفته درختکاری هر سال به تعداد ۲ هزار اصله، اهدای انواع نهال به ساکنان کوی مسکونی، آموزش به کارکنان و فرزندان و دانش‌آموزان مدارس در راستای توسعه فضای سبز را از جمله خدمات به مردم و شهروندان چابهار عنوان کرد.

او اظهارداشت: ایجاد زمین والیبال ساحلی در محوطه گارد ساحلی، ایجاد محوطه اسقاط در قسمت کارخانه آب شیرین کن، تسطیح محوطه باسکول و ایجاد محوطه پارکینگ جهت کامیون‌ها، ایجاد پارک آفتاب کوی، ایجاد زمین چمن فوتسال، نصب ۱۵۰ دستگاه مبلمان پارکی در محدوده‌های بندری، نصب ۱۵ میز تنیس در محدوده کوی مسکونی، نصب ۱۰۰ عدد سطل زباله پایه چدنی پارکی در محدوده‌های بندر را از دیگر خدمات برای رفاه مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گونه گیاهی بنادرو دریانوردی محدوده های بندر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی بر علاقه مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشور‌های همسایه به ویژه با کشور‌های فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشور‌های همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه وشهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تایید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالا‌های کشورش و کالا‌های سایر کشور‌ها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیفات ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار