Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو با تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا به هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، جلسه مورخ ۰۹/‏۰۹/‏۹۹‬ ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحد‌های تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی به شرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبار‌های واحد‌های تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی‌های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به ۱۰،۰۰۰ ریال کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی و … مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

مضافاً حداکثر نرخ فروش از سوی واحد‌های تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸،۰۰۰ ریال تعیین گردید که البته فروش به قیمت‌های پایین‌تر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است؛ لذا کلیه واحد‌های ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند و در صورت عدم رعایت قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه‌کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحد‌های متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و به ویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌گردد.

لازم به ذکر است قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از ۱۵۰۰ به ۱۳۰۰ و از ۱۳۰۰ به ۱،۰۰۰ تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید قیمت ماسک ماسک سه لایه قیمت ماسک سه لایه سازمان غذا و دارو انواع ماسک سه لایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید