Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته 7 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که میانگین سن این بیماران ٧٨ سال می باشد و شمار قربانیان کرونای استان به 331 نفر رسید، در واقع حدود ٩٠ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی افراد مسن و دارای بیماریهای زمینه ای هستند که نیاز به مراقبت بیشتر توسط خودشان (خودمراقبتی )، سایر اعضا خانواده و نهادهای حمایتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 358 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 179 نفر مبتلای قطعی و ٣١ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. خوشبختانه به نظر می رسد روند کاهشی موارد مثبت و بستری ها شروع شده است و امید است با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان شاهد کاهش مرگ و میر در طی یک تا دو هفته آینده باشیم.   وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 16662 (٨٣ درصد موارد)مورد گزارش شده است.   وی اضافه کرد: از 285 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود ٤٦ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به کهگیلویه ( ٤٦ درصد)، گچساران ( ١١ درصد)، باشت( ١١درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان می باشند.   دکتر یزدان پناه بیان کرد: لازم است از مردم شریف استان بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی تشکر و قدردانی نمود.   وی اذعان داشت: فرآیند تولید واکسن و یا هر داروی دیگری برای کرونا زمانبر بوده و مردم نباید به تبلیغات غیر واقعی در فضای مجازی اعتنا نکنند، زیرا اگر واکسن و یا داروی موثرب کشف شود از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد