Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: حفظ منابع طبیعی از مهم‌ترین مسائل حیاتی جامعه است و در ایام تعطیلات کرونائی نیز یگان حفاظت منابع طبیعی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی وبا گشت زنی وبرقراری کشیک از این نعمات الهی محافظت می‌کند و تعطیل شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جنگل‌ها نقش فزاینده‌ای در حفاظت آب و خاک، منابع آبی، پوشش گیاهی، تنوع زیستی و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی دارند.

خزائی اظهار کرد: منابع طبیعی یک نعمت الهی است و برای آیندگان باید حفظ شود و همه آحاد مردم بایداز آن مواظبت کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان اظهار داشت: هر فرد به لحاظ وظیفه اجتماعی، اسلامی و انسانی، مسئولیت دارد که به محیط زیست ومنابع طبیعی جامعه کمک کند تا از این طریق بتوانیم به توسعه پایدار دست یابیم و جامعه‌ای سالم و بانشاط داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به شرایط بوجود آمده در کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا گفت: حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی با رعایت و حفظ نکات بهداشتی و مراقبتی، توسط نیرو‌های پرتلاش یگان حفاظت صورت می‌گیرد.

خزائی افزود: حفاظت از اراضی ملی مهمترین وظیفه منابع طبیعی است که این هدف مهم با توجه به شیوع بیماری هم تعطیلی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید نهادینه شود و طوری برنامه ریزی شود که حتی در ایام تعطیلات کرونائی افراد سود جو نتوانند به عرصه‌های منابع طبیعی دست اندازی کنند ودر این ایام با افراد خاطی با هماهنگی مراجع قضائی وقاضی کشیک برخورد جدی صورت گیرد.

خزائی تصریح کرد: پوشیدن لباس فرم ومتحدالشکل برای کلیه نیرو ها‌ی حفاظتی، ایجاد انگیزه و تشویق برای همکاران پر تلاش درامرحفاظت، برقراری نظم وانضباط و آموزش نیرو‌های حفاظتی از موارد مهمی است که بایددر دستور کار قرار گیرد.

او تاکید کرد: گشت‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها به صورت شبانه روزی در تمامی عرصه‌های منابع طبیعی ومناطق بحرانی استان در حال گشت زنی و حفاظت از اراضی ملی هستند و سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی‌ها و  تصرفات  است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان منابع آب و خاک منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند