Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: محرومیت‌ زدایی در نواحی محروم و دورافتاده استان قزوین نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی و مردمی است و در این حوزه باید از ظرفیت خیران و مؤسسه‌های خیریه حداکثر بهره را ببریم. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه رفع مشکلات محرومان استان قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: محرومیت‌ زدایی در نواحی محروم و دورافتاده استان قزوین نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی و مردمی است و در این حوزه باید از ظرفیت خیران و مؤسسه‌های خیریه به ویژه برای ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد حداکثر بهره را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: البته حضور مؤسسه‌های خیریه و خیران در این حوزه باید طوری صورت بگیرد که آنها تصور نکنند به اجبار باید در حوزه محرومیت‌ زدایی به دولت کمک کنند چرا که استفاده از ظرفیت خیران برای محرومیت‌ زدایی لازم است اما حضور خیران برای این کار واجب و اجباری نیست و اجبار کردن در این موارد نتیجه عکس می‌دهد.

جمالی‌پور ادامه داد: البته در این حوزه نباید فقط به کمک خیران و نهادهای خیریه متکی باشیم و همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ما به ویژه شهرداری‌ها باید از تمام ظرفیت‌های خود برای اجرای طرح‌های محرومیت‌ زدایی و رفع محرومیت به ویژه در نواحی حاشیه‌نشین شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف استان قزوین استفاده کنند.

لزوم جلب مشارکت تولیدکنندگان در توسعه محرومیت‌زدایی

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم جلب مشارکت صنایع و تولیدکنندگان استان برای توسعه اقدامات خیریه و محرومیت‌زدا گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود اجباری به حضور تولیدکنندگان و مدیران کارخانجات و واحدهای صنعتی استان در اقدامات خیرخواهانه نیست اما بدون شک این گروه بهترین ظرفیت را برای کمک به دولت در این حوزه دارند.

جمالی‌پور مسکن را مهمترین نیاز محرومان و نیازمندان در استان قزوین دانست و افزود: با توجه به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) تقاضای جلب 30 میلیارد تومان کمک برای ساخت مسکن ویژه محرومان را دارد، تامین این اعتبار و بودجه در صورت مشارکت بخش دولتی و خصوصی در استان قزوین اصلاً کار سختی نیست.

وی ادامه داد: در نهایت از همه مدیران و مسئولان در بخش‌های دولتی و خصوصی تقاضا داریم که با تمام توان خود برای کمک به محرومان و نیازمندان استان قزوین به ویژه در این شرایط کرونایی بشتابند و اجازه ندهند که محرومیت‌ زدایی و اقدامات خیریه این حوزه در استان روی زمین بماند.

قزوین| محرومیت زدایی و توسعه روستاها مهم‌ترین هدف قرارگاه عمران و آبادانی سپاه استقزوین|محرومیت زدایی معطوف به اعتبارات دولتی نشودعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: منطقه کوهین از ضعف‌ها و محرومیت های زیرساختی بزرگی در رنج است

ساخت 770 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هم در ادامه این جلسه از ساخت 770 واحد مسکونی برای مددجویان قزوینی خبر داد و گفت: در این راستا فقط 377 واحد مسکونی از طریق احیای دوباره پروژه‌های بدون متقاضی مسکن مهر در اختیار مددجویان کمیته امداد در استان قزوین قرار خواهند گرفت.

مهرعلی حق‌گویان با تاکید بر لزوم تامین زمین دولتی برای توسعه احداث واحدهای مسکونی ویژه مددجویان اضافه کرد: اگر اداره کل راه و شهرسازی زمین در اختیار ما بگذارد، می‌توانیم به هر تعداد که لازم است مسکن برای مددجویان ساخته و به سرعت این واحدهای مسکونی را در اختیار آنها بگذاریم.

وی با یادآوری اینکه 32 هزار خانوار قزوینی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، ادامه داد: 57 درصد از این خانوارها در مناطق روستایی و 43 درصد در نواحی شهری استان زندگی می‌کنند که در شرایط سخت کرونایی با بحران‌های معیشتی و درآمدی زیادی روبه‌رو شده‌اند.

حق‌گویان توسعه مشاغل خانگی در بین خانواده‌های مددجو را یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی بیان کرد و گفت: در این زمینه مددجویان ما در مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند تا بتوانند شغل و حرفه‌ مناسبی برای خود پیدا کرده و ضمن دستیابی به منبع درآمد پایدار از محرومیت نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد محرومیت زدایی استانداری قزوین مددجویان کمیته امداد محرومیت زدایی استانداری قزوین محرومیت زدایی برای مددجویان استان قزوین کمیته امداد جلب مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی