Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف خدرلو روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان مهاباد اظهار داشت: این ستاد برای پیشبرد اهداف خود نیازمند تجهیزات و امکاناتی است و ادارات باید این این امکانات را در اختیار ستاد قرار دهند.

وی اضافه کرد: در طول ۱۰ ماه گذشته تلاش‌های زیادی برای مهار سه خیز ویروس کرونا در این شهرستان برداشته شده است و اگر اکنون در این زمینه سهل انگاری یا کوتاهی کنیم، تمامی تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی و پرستاران بی‌ثمر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زیرمجموعه خود نظارت داشته باشد و اگر در این زمینه تخلفی از سوی کارکنان یا دستگاه مربوطه صورت گیرد، دستگاه به دادگاه تخلفات اداری ارجاع داده شود.

وی افزود: تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید ضمن داشتن ماسک، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و هیچ خدماتی به ارباب رجوع بدون ماسک داده نشود و در صورتی که ارباب‌رجوع ماسک نداشته باشد، دستگاه متولی لازم است ماسک در اختیار فرد قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی گروه سلامت در روستاهای این شهرستان نیز گفت: در بسیاری از روستاها بهورز، دهیار و شورای اسلامی روستا ساکن هستند و این افراد می‌توانند گروه سلامت روستا را تشکیل دهند و با همکاری سایر ارگان‌ها از برگزاری هر گونه تجمع عروسی و عزاداری در روستاها جلوگیری کنند.

خدرلو با قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای بازتاب دقیق رویدادها و اتفاقات اظهار داشت: وجود خبرگزاری‌های مختلف در مهاباد، پتانسیل بسیار خوبی برای تبیین اهداف و برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان است و باید به خوبی از این قابلیت‌ها استفاده شود.

۵ هزار و ۹۹۷ نفر در مهاباد به ویروس کرونا مبتلا شده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون پنج هزار و ۹۹۷ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و ۳۱۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۶۷۸ بیمار زن بودند. 

امیر بهزاد افزود: تاکنون ۲۷۶ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۲۲۵ نفر ساکن شهر و ۴۱ نفر نیز ساکن روستاهای این شهرستان بودند.

وی با اشاره مبتلا شدن تعداد از نیروهای شبکه بهداشت و درمان مهاباد به ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون ۲۵۲ نفر از کادر بیمارستان امام خمینی(ره)، ۱۱۳ نفر از کادر بهداشت، ۱۰ نفر در فوریت‌های پزشکی و ۱۰ نفر از نیروهای ستادی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

وی اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ مادر باردار در این شهرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و با مراقبت‌های ویژه در بخش زنان و زایمان بیمارستان مهاباد بستری و بدون سرایت بیماری به نوزاد، زایمان کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هم اکنون انجام تست ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز ۱۶ ساعته انجام می‌شود و به زودی دومین مرکز ۱۶ ساعته برای تشخیص زودتر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان مهاباد راه‌اندازی شده و به زودی دستگاه سوم نیز برای استفاده در مواقع بحرانی و خراب شدن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز موجود راه‌اندازی و نصب می‌شود.

بهزاد گفت: هم اکنون در شهرستان مهاباد کارخانه تولید اکسیژن وجود ندارد و در صورت نیاز بیمارستان به اکسیژن باید از شهرستان‌های بوکان و ارومیه کپسول اکسیژن آورده شود و که نیازمند هزینه زیادی است.

وی افزود: مسوولان شهرستان باید ساخت و راه‌اندازی یک کارخانه تولید اکسیژن در مهاباد را در دستور کار خود داشته باشند تا در صورت نیاز بیمارستان به اکسیژن این امر در فاصله زمانی بسیار کم صورت گیرد.

در ادامه این نشست مطالبی در خصوص چگونگی انجام طرح پایلوت "قاسم سلیمانی" در منطقه پشت‌تپ مهاباد و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع کرونا بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا، طی ۲ هفته اول آذر امسال، ۱۰ شهر آذربایجان غربی در وضع قرمز و هفت شهر در وضع نارنجی بود.

ارومیه، خوی، سلماس، اشنویه، نقده، میاندوآب، سردشت، شوط، چایپاره و پلدشت در این مدت در وضع قرمز و شهرهای چالدران، ماکو، مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین‌دژ و پیرانشهر در وضع نارنجی قرار داشتند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا مهاباد فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور دستگاه های اجرایی بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملک زاده درارتباط با شبکه خبر گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌ها رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 
وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.
ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 
وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده