Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:52:00 GMT

کتاب «رقص مضراب» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۶۰۱۳

کتاب «رقص مضراب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رقص مضراب» شاملِ ۲۲ قطعه برای سنتورنوازی معاصر به قلم سیاوش کامکار، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان به‌تازگی توسط انتشارات هستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسندگان کتاب می‌گویند حس زیبای یادگیری و یاددادنِ هم‌زمان، انگیزه‌ اصلی انتشار این کتاب است. از روزی که با افتخار در محضرِ استاد اردوان کامکار شاگردی کردیم و شیوه‌ سنتورنوازی معاصر را آموختیم بیش از یک‌دهه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مولف کتاب پیش‌رو می‌افزایند: از آن‌زمان تا امروز اشتیاقِ آموزش آن‌چه فرا گرفته‌ایم در وجود ما جای گرفته و آموزش بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت‌های حرفه‌ای ما شده ست. پس از گذراندنِ فراز و فرودهای فراوان و همدلی‌هایی که در دوره‌ی آموزش پدید آمد، همچنین اجرای کنسرت‌های تریو برای سنتور و همکاری در مستر کلاس‌های استاد کامکار، بر آن شدیم تا از آنچه اندوحته بودیم، بهره گیریم و در کنسرت‌های مختلف قطعات یکدیگر را اجرا کنیم و پس از هر اجرا، پیشنهادها و انتقادات درباره‌ی آن قطعات را با همراهی یکدیگر بررسی کنیم. این کار در فضایی دوستانه از یک‌سو و سخت‌گیری‌ها و نکته‌سنجی‌های استادمان، از سوی دیگر انجام می‌پذیرفت. هم‌زمانی این دو حس و فضا، تجربه‌ای بی‌مانند برای ما رقم زد تا علاوه بر به‌کارگیریِ نقدهای سازنده و تمیز نهادن بین سره و ناسره، با سلیقه‌ی آهنگ‌سازی یکدیگر بیش‌تر آشنا شویم. حاصلِ آن تجربه‌ی دل‌چسب، که به دست آوردنِ آن به هیچ‌روی آسان نبود – این مجموعه قطعات از سه آهنگ‌ساز به شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر است.

نویسندگانِ این اثر تلاش کرده‌اند تا این کتاب برای علاقه‌مندانِ شیوه‌ سنتورنوازی معاصر که تا به‌حال فقط کتاب استاد اردوان کامکار را در اختیار داشته‌اند، به‌عنوانِ یک منبع درنظر گرفته شود و در اشاعه‌ این شیوه قدم بردارند. این‌میان نویسندگان این نکته را لحاظ کرده‌اند که ضرورتی ندارد تا آثار به‌ترتیب اجرا شوند و این‌قطعات بر اساس دشواری در اجرا و نکاتِ تکنیکی‌ای که خاصِ این شیوه است، مرتب نشده‌اند.

کد خبر 5086268 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهیار طریحی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب محسن فخری زاده ترور دانشمندان هسته ای معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تجدید چاپ ویروس کرونا تازه های نشر رایزنی فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ترجمه مد و لباس ادبیات جهان سنتورنوازی معاصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای

دریافت 3 MB

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 848483 برچسب‌ها معلمان تماشاخانه ایرانشهر

دیگر خبرها

  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم