Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد همزمان با فرا رسیدن روز جهانی معلولان و توانیابان، گفت: توانیابان، سالمندان و افراد دارای معلولیت، بخشی از جامعه هستند که متاسفانه  در گذشته، بسیاری از زیرساخت‌های شهری برای حضور این عزیزان در محیط‌های عمومی وجود نداشت و همواره این افراد با مشکلات مختلفی در اماکن عمومی مواجه بودند و به همین منظور در سال‌های اخیر مناسب‌سازی محیط‌های عمومی شهر به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و تلاش شد تا با انجام برخی اقدامات، بخشی از خدمات ارائه شده در شهر، متناسب با شرایط این عزیزان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: به همین منظور در سطح بوستان‌های شهر مشهد، بیش از هزار و ۵۰۰ متر مربع رمپ ویژه توانیابان احداث شده و ۲۶ مجموعه وسایل بدنسازی ویژه توانیابان و ۵ مجموعه وسایل بازی ویژه کودکان توانیاب، در برخی از بوستان‌های مناطق ۱۳ گانه مشهد جانمایی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: نصب ۳۰ عدد مبلمان پارکی ویژه توانیابان، جانمایی ۷۲ آبخوری سه سطحی در سطح بوستان‌های پرتردد شهر و راه اندازی ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی مخصوص توانیابان در بوستان‌های شاخص شهری، بخش دیگری از این اقدامات است.

یعقوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۶۴ نقطه از معابر سطح شهر مشهد سرویس‌های بهداشتی عمومی جانمایی شده است، بیان کرد: در ۴۲ نقطه از این تعداد،   ۸۴ چشمه سرویس بهداشتی فرنگی تعبیه شده و در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از سرویس‌های بهداشتی جانمایی شده در معابر شهری دارای سرویس بهداشتی فرنگی هستند که البته موضوعاتی نظیر مشکلات فنی و زیرساختی باعث شده تا نتوانیم در همه نقاط، شرایط احداث سرویس بهداشتی فرنگی را فراهم کنیم، اما در تلاشیم تا این مشکلات نیز به سرعت مرتفع گردد.

او تصریح کرد: در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۱ هزار مورد خودرو‌های پارک شده در معابر پیاده و مسیر‌های تردد توانیابان، با همکارای همکاران سد معبر و پلیس راهور اعمال قانون شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده نیز همواره یکی از درخواست‌های توانیابان در شهر مشهد بوده است و تاکنون از مجموع ۱۳۸ پل عابر پیاده در اختیار این معاونت، ۵۳ پل عابر پیاده با استفاده از ۶۰ رمپ برقی و ۷۹ آسانسور، مکانیزه شده اند.

یعقوبی اظهار کرد: در بازار‌های ارزاق و میوه و تره بار نیز به طور کامل رمپ ویژه توانیابان احداث شده و علاوه بر آن، با حضور افرادی در قالب "همیار مشتری" کلیه خدمات به توانیابان و سالمندان به صورت رایگان ارائه می‌ شود.

او تصریح کرد: با توجه به گسترش پروژه‌های شهری در تلاش هستیم تا با افزایش خدمات قابل ارائه به افراد توانیاب و سالمند در شهر مشهد، گام‌های مناسبی به منظور تکریم این عزیزان برداریم.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد روز معلولین سطح شهر ویژه توانیابان سرویس بهداشتی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد