Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آسیا تایمز که مرکز آن در هنگ کنگ مستقر است روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: ترور این دانشمند برجسته هسته ای ایران، در رسانه های اسرائیلی حتی مورد ستایش نیز قرار گرفته و دستکم یک مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز گفته است که جهان باید سپاسگزار باشد که "پدر" برنامه سلاح های هسته ای ایران حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه با یاداوری همزمانی ترور فخری زاده با سفر نخست وزیر اسرائیل به منطقه خلیج فارس نوشت: این موضوع نشان می دهد یک تلاش مشترک برای تشدید تنش با ایران در جریان است به طوری که اسراییل می خواهد با بکارگیری ارتباط با برخی از کشورهای منطقه چون عربستان برای ایران مشکلات امنیتی جدی ایجاد کند. 

شبکه هنگ کنگی نوشت: اینکه رئیس جمهوری آمریکا با بازنشر توییت یک روزنامه نگار اسرائیلی در مورد این ترور از نتانیاهو طرفداری کرده است نشان دهنده حمایت ایالات متحده از آمریکا است مشارکتی که جزئیات کامل آن ممکن است هرگز فاش نشود.

آسیا تایمز تصریح کرده است ترامپ به آخرین تلاش ها برای به حداکثر رساندن فشارها علیه تهران دل بسته است از جمله با تحریم های اقتصادی فلج کننده و ایجاد یک بحران امنیتی جدید که به عنوان میراث برای بایدن باقی بگذارد. 

گزارش خاطر نشان کرده است که این رویکرد تنش زا از سوی اسراییل در برابر ایران به طور بالقوه می تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد و شاید تبعات آن کاملا به ضرر تل آویو باشد.

آسیا تایمز ادامه داد: مورد دیگر اینکه مقام های اسراییل و صاحب نظران رسانه ای این واقعیت را نادیده می گیرند که ترور می تواند چهره اسرائیل را به این شکل به نمایش بگذارد که با استفاده از ابزارهای نامشروع برای دستیابی به اهدافی در راستای منافعش تلاش می کند و این به حقانیت و اعتبار این رژیم در صحنه بین المللی آسیب می رساند.

این رسانه به دیگر چالش این ترور اشاره کرده و نوشته است: با توجه به اینکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی هر دو اخیراً روابط خود را با اسرائیل بهبود بخشیده اند، این ترور می تواند کل منطقه خلیج فارس را به ضرر منافع ملی آنها بی ثبات کند و بنابراین به طور بالقوه مستلزم فاصله گرفتن آنها از اسرائیل است.

آسیا تایمز نوشته است: اگرچه بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، هنوز درباره این ترور اظهارنظر نکرده اما اظهارات مقامات سابق دوران باراک اوباما مانند برنان درباره اسرائیل و برنامه بایدن برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای ایران نشان می دهد که او از این روند خوشحال نیست در واقع، اسرائیل ممکن است با چنین اقدامی بایدن و تیم سیاست خارجی او را در هفته های قبل از تصدی دولت جدید از خود دور کرده باشد.

شبکه هنگ کنگی در همین راستا تاکید کرده است شاید هدف اصلی اسرائیل از ترور فخری زاده ایجاد عقبگرد در برنامه هسته ای ایران باشد، اما احتمالاً عکس این اتفاق می افتد به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دستور پیگیری طرح های تحقیقاتی و علمی شهید فخری زاده و مجازات عاملان و آمران این ترور را صادر کرده است.

آسیای تایمز در پایان این تحلیل آورده است که به طور گسترده تر، ممکن است این ترور فصل جدیدی در تنش های منطقه ای باز کرده باشد.

برچسب‌ها اسرائیل محسن فخری‌زاده ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی ایران پکن پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل محسن فخری زاده ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی ایران پکن اسرائیل محسن فخری زاده ایالات متحده آمریکا شهید صنعت دفاعی ایران پکن اخبار کنکور هسته ای ایران ایالات متحده آسیا تایمز فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم