Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع نهضت جنگل را الهام بخش ملت های آزادی خواه دنیا دانست و با بیان اینکه میرزا کوچک مبارزه علیه استبداد و استعمار را با مشارکت مردم، معنا بخشید، گفت: صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی، گامی موثر در انتقال فرهنگ به نسل جوان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از سکه های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک به مناسبت آغاز یکصدمین سالگرد جنبش جنگل که در استانداری گیلان برگزار شد؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جنبش جنگل، جنبشی مردمی و برگرفته از ایدئولوژی توحیدی بود که با بهره‌گیری از اندیشه دفاع از کیان ملت، میهن و سرزمین شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید میرزاکوچک جنگلی، رهبر و طلایه دار این نهضت توانست ایده استقلال طلبی و مبارزه علیه استبداد و استعمار را به خوبی با مشارکت حداکثری مردم، معنا ببخشد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: این نهضت به عنوان حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی، الهام بخش همه ملت های آزادی خواه به ویژه جوامع مسلمان علی الخصوص ایران است.

وی نهضت جنگل را به عنوان یک مولفه اثرگذار در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز این نهضت را مینیاتوری از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی تعبیر کردند.

استاندار گیلان گفت: اسناد تاریخی به عنوان راهی در پاسداشت، صیانت و حفاظت از واقعیت های یک ملت و استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون ضرب سکه و طرح های نمادین در انتقال فرهنگ استقلال طلبی، عزتمندی و دفاع از میهن در هر دوره‌ ای خصوصاً برای نسل جوان امروزی، بسیار مفید و راهگشاست.

وی همچنین از مردم عزیز، فرهیختگان و کسانی که هنوز اسناد تاریخی مربوط به جنبش‌ جنگل و یا هر دوره تاریخی دیگری را در دست دارند، خواست برای نگهداری شایسته و حفاظت و صیانت بهتر از این اسناد با نام خود به صورت امانت تحویل مرکز اسناد و کتابخانه ملی دهند تا زمینه ساز انتقال فرهنگ ایستادگی، مقاومت و استعمار و استبداد ستیزی به نسل آینده باشند.

استاندار گیلان در این مراسم از چندین سند تاریخی به نمایش گذاشته شده مربوط به جنبش جنگل، بازدید کرد و در کارت یادمان به مناسبت آغاز یکصدمین سالگرد این جنبش نیز، دست‌نوشته ای به رشته تحریر درآورد.

قابل ذکر است در این مراسم دکتر اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز به صورت ارتباط تصویری، در سخنانی؛ آغاز یکصدمین سالگرد جنبش جنگل را پاسداشت و میرزاکوچک را در زمره رهبران قیام ملی علیه استبداد و استعمار در تاریخ ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال فرهنگ اسناد تاریخی جنبش جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، چند روزی‌ست که تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به کشتار مردم مظلوم غزه به‌دست صهیونیست‌های اشغال‌گر، دست به تحصن و اعتراض زده‌اند.

پلیس آمریکا ضمن ضرب و شتم معترضان تا کنون حدود ۶۰۰ دانشجو و استاد در ۶۰ دانشگاه آمریکا را بازداشت کرده است.

دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر امروز حمایت خود را از این دانشجویان آزادی‌خواه اعلام کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم