Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی این وزارتخانه تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز جامعه است که همراه با افزایش مهارت‌ها و ارتقای شایستگی‌های تخصصی از سوی دانش آموختگان دانشگاهی برای افزایش ضریب مشارکت‌پذیری آنها در تولید ملی با ایجاد اعتماد به توانمندی دانش آموختگان در ایجاد کسب و کار و توسعه نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر شغل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر محمدرضا آهنچیان افزود: بر اساس راهکار طراحی و اجرای دروس اختیاری متناسب با نیازهای منطقه‌ای، هر دانشگاه می‌تواند چهار تا ۱۰ واحد درسی اختیاری را برای دانشجویان خود در نظر بگیرد که این دروس متناسب با رشته و نیاز بازار کار است.

وی ادامه داد: شیوه نامه نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های درسی برای تضمین اجرای این رویکرد در برنامه‌های درسی تدوین و به تصویب رسید که از سال ۹۵ و بر اساس نظام رتبه‌بندی که در وزات علوم وجود دارد به عنوان یکی از شاخص‌های دانشگاهی در نظر گرفته شده است.  

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این تغییرات در ساختار دانشگاه‌ها از طریق راه اندازی واحدها و تشکیلاتی است که به توسعه مهارت‌های حین تحصیل برای دانشجو و تقویت وی در اشتغال‌پذیری یاری رساند.

رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این همایش گفت: اشتغال و اشتغال پذیری موضوع بین رشته‌ای است که بخش‌های مختلف‌ جامعه درگیر آن هستند.

دکتر حسین کارشکی افزود: بر اساس دیدگاه روانشناسانه، انطباق پذیری مسیر شغلی با مسیر تحصیل دغدغه‌ای است که فرد تا آخر عمر با خود دارد.  

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی درسی از زمان پیش دبستانی فرد آغاز می‌شود و با انتخاب رشته در دوران دبیرستان و ورود او به دانشگاه و سپس آینده شغلی وی تاثیر خواهد داشت و این نشست‌ها می‌تواند در ایجاد راه‌کارهای مناسب برای بهتر پیموده شدن مسیر آموزشی افراد برای اشتغال پذیری و انطباق پذیری آنان  موثر باشد.

دبیر علمی این همایش هم گفت: هدف از برگزاری این همایش در سطح ملی پاسخگویی اجتماعی دانشگاه‌ها به عنوان رسالت اصلی آنان در خصوص افزایش توان اشتغال پذیری و تربیت دانشجویانی است که بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

دکتر مرتضی کرمی افزود: برنامه درسی به عنوان اصلی‌ترین رکن پرورش دانشجویانی است که بتوانند در جامعه مؤثر واقع شوند و در این همایش تلاش شده است به این دغدغه اجتماعی جامعه پاسخ علمی و مناسب داده شود.

وی ادامه داد: قرار بود این همایش در اسفند ماه سال گذشته و به صورت حضوری برگزار شود ولی به دلیل شیوع کرونا زمان همایش تغییر کرد. از سوی دیگر با توجه به ادامه دار بودن شرایط و نیاز به رعایت دستورالعمل های بهداشتی تصمیم گرفته شد این هماپیش به صورت مجازی برگزار گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد سال گذشته از سند الگوی مفهومی آموزش رونمایی کرد تا بتواند در مسیر پاسخ گویی به نیازهای جامعه از مسیر پرورش نیروهای دانشی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی افزود: در مسیر ایجاد اشتغال، نهادها و سازمان‌های دیگری همچون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با  طرح کارآموزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرح تاپ و نظام آموزش عالی با رویکرد آموزش مبتنی بر شایستگی به عنوان شرکای کلیدی این موضوع هستند.  

کرمی با بیان اینکه در مجموع از ۲۰۹ چکیده تفصیلی و خلاصه مقاله رسیده به همایش ۴۳ مورد به صورت سخنرانی و ۴۹ مورد نیز در قالب پوستر پذیرفته شده است، ادامه داد: ۱۹ ۱۹ کارگاه با شرکت ۵۳۸ نفر از سراسر کشور در این همایش غیر حضوری شرکت دارند.

وی گفت: محورهای این همایش شامل، برنامه درسی و پرورش شایستگی‌های اشتغال پذیری، برنامه درسی گروه‌های آموزشی علوم انسانی - مهندسی - علوم پایه - کشاورزی - پزشکی و اشتغال، برنامه درسی - محیط کار- توسعه حرفه‌ای و اشتغال، برنامه درسی نظام‌های آموزشی مهارتی - فنی و حرفه‌ای - علمی کاربردی و اشتغال، برنامه درسی فوق برنامه و اشتغال، آموزش مجازی و اشتغال‌پذیری، برنامه درسی - کارآفرینی- کارآموزی و کارورزی است که روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه به صورت مجازی در حال برگزاری است. 

برچسب‌ها دانشجو اشتغال زایی اشتغال فراگیر دانشگاه فردوسی مشهد محمدرضا آهنچیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو اشتغال زایی اشتغال فراگیر دانشگاه فردوسی مشهد دانشجو اشتغال زایی اشتغال فراگیر دانشگاه فردوسی مشهد اخبار کنکور دانشگاه فردوسی مشهد اشتغال پذیری برنامه درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس ۲۰۲۴) با اشاره به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری و با توجه به مأموریت‌های اتاق ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، اظهار کرد مشارکت اتاق‌های سراسر کشور در مسیر برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی شروع شده و در تلاشیم با ایجاد یک فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی برای توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف دعوت شدند تا با حضور خود، اطلاعات لازم درباره اقتصاد ایران کسب کنند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اتاق ایران به نمایندگی از جامعه اقتصادی کشور آمادگی دارد با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بهترین شکل، معرفی کند.

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های متنوع بین شهرهای این استان یکی از مزیت‌های آن است که موجب شده محصولات کشاورزی این منطقه و ذخایر معدنی آن بسیار متنوع باشد. از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی به خدمات دولت نیاز دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری این بخش تسهیل کنیم. در این بین تلاش برای جلوگیری از خروج ارز و حتی بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، موضوعی است که به جد پیگیری می‌شود.

فداکار همچنین تصریح کرد: صادرات ۴۰ کالا با ارزش ۱۰ میلیارد دلار به ۵۰ بازار از استان کرمان برنامه‌ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور چینی‌ها در استان کرمان گفت: چینی‌ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده‌اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

استاندار کرمان در مورد آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر ۲۰ کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آن‌چنانی وارد نکرده است. آب در حال حرکت به مدت حدود ۲ ساعت وارد پارکینگ‌های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن‌ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگردی، محصولات کشاورزی، ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

سرمایه‌گذاری به همت بخش خصوصی توسعه می‌یابد

علی نقوی، رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق ایران و دبیر همایش کرمان‌آیدکس با بیان اینکه دولت بودجه کافی برای تأمین منابع عمرانی و سرمایه‌گذاری در اختیار ندارد، مشارکت بخش خصوصی در این مسیر را ضروری خواند و گفت: گفتمان‌سازی در مسیر سرمایه‌گذاری و رسیدن به راهکارهای پیشنهادی برای این بخش، هدف اصلی این همایش است.

وی تصریح کرد: کرمان از منظر گردشگری، توان بسیار بالایی برای جذب سرمایه دارد که ناشناخته ماندند و سرمایه‌گذاری کافی برای معرفی آنها صورت نگرفته است. برنامه‌ریزی برای این همایش انجام شد تا بتوانیم اطلاعات همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را ارائه دهیم.

کد خبر 6098220 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران آغاز شد
  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند