Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تحقیق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا ، در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹، یعنی پیش از زمانی که ویروس کرونا ی جدید رسماً در چین یا حتی در خود آمریکا شناسایی شود این ویروس در ایالات متحده وجود داشته است.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، بر اساس این تحقیق که روز دوشنبه این هفته منتشر شد، شواهدی از وجود ویروس کرونا در ۱۰۶ نمونه خون اهدا شده از ۷ هزار و ۳۸۹ نمونه در ۹ ایالت این کشور طی همین بازه زمانی یافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون‌های اهدا شده بین تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ توسط جمعیت هلال احمر این ایالت‌ها جمع‌آوری شده بودند. 

بر اساس یافته‌های این تحقیق، آنتی‌بادی یا پادتن‌هایی در ۳۹ نمونه خون گرفته شده در ایالت‌های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا طی بازه زمانی سیزدهم تا شانزدهم دسامبر وجود داشته‌اند.

سپس در تاریخ سی‌ام دسامبر تا هفدهم ژانویه، پادتن‌هایی هم در ۶۷ نمونه خون دیگر در ایالت‌های کنکتیکوت، آیوا، ماساچوست، میشیگان، رود آیلند و ویسکانسین یافت شد.

محققان این نهاد آمریکایی گفته‌اند که این پادتن‌ها مختص کووید-۱۹ بوده‌اند و مربوط به سایر انواع ویروس کرونا نمی‌شدند. پادتن‌های اختصاصی کووید-۱۹ در ۸۹ مورد از ۹۰ نمونه مورد آزمایش مشاهده شد.

این تحقیق در حالی منتشر شده که برخی گزارش‌های اولیه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا حاکی از آن بوده که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاریخ نوزدهم ژانویه در فردی ثبت شده که به تازگی از چین وارد آمریکا شده بود.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۱۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۷۰ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۷۳ هزار و ۷۲۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۳ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۲۴ نفر رسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا ویروس کرونا چین آمریکا ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت