Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:44:13 GMT

۳ مرکز مثبت زندگی در بندر آستارا راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۷۶۹

۳ مرکز مثبت زندگی در بندر آستارا راه اندازی شد

خورشیدی با بیان اینکه سه مرکز مثبت زندگی در شهرستان آستارا راه اندازی شده است، گفت: هر یک از این مراکز ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده اند.

«فریبرز خورشیدی» امروز(چهارشنبه، ۱۲ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به راه اندازی سه مرکز مثبت زندگی در آستارا اشاره کرد و گفت: این مراکز در شهرهای آستارا و لوندویل راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه هر یک از این مراکز ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده اند، افزود: در مراکز مثبت زندگی ۲۲ خدمت در سطح اولیه در حوزه ‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به مددجویان ارائه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی مبتنی بر پایه شبکه الکترونیک بوده و در این مراکز برای هریک از خانوارهای مددجو یک پرونده الکترونیکی تشکیل می شود، تصریح کرد: در این مراکز نیروهای مستقر در این مراکز همچنین خانوارهایی که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی دارند را نیز شناسایی می کنند.

 

خورشیدی از نکات مثبت راه اندازی مراکز مثبت زندگی را الکترونیکی کردن فعالیت ها و کمک به کاهش ترددهای غیر ضرور افراد دارای معلولیت به مراکز و ادارات بهزیستی دانست و گفت: مهم ترین دستاورد تاسیس مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در ارائه خدمات و همچنین آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف را در بردارد که مجموعه این اقدامات می تواند نتیجه اش تحقق اهداف سازمان بهزیستی باشد.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با اشاره به اینکه راه‌ اندازی مراکز مثبت زندگی یکپارچه سازی خدمات بهزیستی را به دنبال دارند، افزود: در این مراکز روند خدمات مشخص است به‌طوریکه از نقطه ورودی تا دستیابی به خدمت مورد نظر مسیر لازم مشخص شده تا توسط مددجو در حداقل زمان دریافت شود.

 

خورشیدی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی همیار بهزیستی و مددجویان خواهند بود، خاطرنشان کرد: این مراکز با توجه به اینکه توسط بخش غیردولتی اداره می ‌شوند هم موجب اشتغالزایی افراد در جامعه شده و از طرفی مددجویان با دریافت خدمات از این مراکز  به صورت شفاف فعالیت‌ های بهزیستی را دریافت می کنند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمات توانبخشی و اجتماعی مراکز مثبت زندگی بندر آستارا بهزیستی مراکز مثبت زندگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،شهروند خبرنگار ما در پیامی گفته در یکی از مراکز ناباروری هزینه یک بخش از درمان بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او خواستار رسیدگی مسئولان شده است.

جباری ، سرپرست مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت درباره درمان ناباروری  گفته :  پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پوشش درمان ناباروری کامل نبود اما اکنون در بخش دولتی پوشش به ۹۰ درصد رسیده است. .

جباری  با اشاره به وجود ۸۰ مرکز درمان ناباروری  در کشور، افزود: برخی محدودیت‌ها از اقلام دارویی تحت پوشش نیز برداشته شده و برخی اقلام خدمتی جدید نیز اضافه شده است.

 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

من چند سال  است به دلیل ناباروی به یک مرکز درمان ناباروری مراجعه میکنم ولی متاسفانه امسال خیلی قیمتها رو افزایش دادند مثلا در یکی از مراحل آی وی اف (IVF) ،  تعرفه پارسال بین ۶ تا ۸ میلیون بود ولی امسال ۲۰ میلیون   کردند. لطفا رسیدگی کنید.

دیگر خبرها

  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود