Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراکتور با گل بازیکنی میزبان خود را شکست داد که حضورش در این تیم حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تراکتور پس از یک شکست و دو مساوی در سه هفته ابتدایی لیگ بیستم نیاز مبرمی به کسب پیروزی در هفته چهارم مقابل مس رفسنجان داشت و شاگردان علیرضا منصوریان با وجود اینکه زیر بار فشار حملات سنگین مس بودند، در نهایت توانستند برخلاف روند مسابقه در نیمه دوم، گل برتری را توسط یک بازیکن تعویضی بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عباس زاده ، در شبی که مس رفسنجان بارها تا آستانه باز کردن تراکتور پیش رفت، در دقیقه ۸۶ با موقعیت شناسی مناسب، روی یک موقعیت نصف و نیمه، دروازه حریف را باز کرد تا گلی سه امتیازی را برای تیمش در خانه حریف به ثمر برساند.

 

گل عباس‌زاده از چند وجه برای تراکتوری‌ها ارزشمند بود. آنها با این گل به اولین پیروزی فصل خود بعد از سه هفته ناکامی در کسب برد، دست یافتند. ضمن اینکه آنها در شرایطی به این گل رسیدند که موقعیت گل زیادی نداشتند و این مس بود که چندین بار تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت.

عباس‌زاده با این گل می تواند فصلی جدید را برای خود در فوتبال آذربایجان رقم بزند. او که یک بار با درخشش در نساجی به قهرمان هواداران این تیم تبدیل شد، در مقطعی که تراکتوری‌ها به شدت از نداشتن یک مهاجم ششدانگ در رنج هستند، می‌تواند با حفظ این روند، به ستاره‌ای جدید در تاریخ تراکتور تبدیل شود.

خوش قدم بودن عباس‌زاده برای تراکتور در دیدار با مس رفسنجان را می‌توان به حضور طلایی ابراهیم تهامی در دیدار خاطره‌انگیز ایران و استرالیا تشبیه کرد.

 

تهامی در دقیقه ۷۰ بازی ایران و استرالیا و زمانی که ملی پوشان با ۲ گل عقب بودند، وارد زمین شد که لحظاتی بعد ایران توانست دو گل به یادماندنی را بزند و به جام جهانی صعود کند که البته پس از به تساوی کشیده شدن بازی و در دقیقه ۹۰، تهامی جای خود را به علی‌اکبر استاداسدی داد.

 

عباس‌زاده هم امروز درست در دقیقه ۷۰ به جای حمزویی وارد ترکیب تراکتور شد و توانست گل برتری تیمش را در دقیقه ۸۶ به ثمر رساند و در دقیقه ۴+۹۰ هم از ترکیب خارج شود تا به این شکل وقت بازی را هم بگیرد.

اما عباس‌زاده علاوه بر حضور کوتاه مدت و تاثیرگذاری در نخستین پیروزی فصل تراکتور، یک حرکتی انجام داد که در بین هواداران فوتبال و پرسپولیسی‌ها جلب توجه کرد؛ او پس از باز کردن دروازه مس رفسنجان به کنار زمین رفت و بوسه‌ای بر لوگوی تراکتور زد؛ حرکتی که شاید تماشاگران پرسپولیس انتظار آن را نداشتند و حرکت او را مشابه حرکتی که شجاع خلیل‌زاده پس از پیوستن به الریان و بوسه بر لوگوی این تیم زد، تشبیه کردند؛ کاری که منجر به ناراحتی آنها شده بود.

 

این مهاجم کهنه‌کار که پیوستنش از نساجی به تراکتور به‌عنوان آخرین خرید نقل و انتقالاتی جنجال‌های زیادی به همراه داشت و مورد انتقاد قرار گرفته بود، حالا با این گل اعاده حیثیت کرد و نشان داد تی‌تی‌ها می‌توانند اعتماد بیشتری به او داشته باشند.

 

گلزنی عباس‌زاده برای علیرضا منصوریان هم اتفاق خوبی رقم زد چراکه در هفته اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر حضور مربیان مختلف در تراکتور شنیده می‌شد، اما گلی که مهاجم تعویضی سرخ‌پوشان آذربایجان به ثمر رساند، موجب شد تا فشارها هم تا حدودی از روی دوش منصوریان برداشته شود و او با روحیه بهتری تیمش را آماده دیدار با فولاد کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: محمد عباس زاده تراکتور تراکتور لیگ برتر محمد عباس زاده مس رفسنجان عباس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام‌هایی که به دل هواداران نمی‌نشیند/ «ریشه» تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکل مالکیت باشگاه های اسقلال و پرسپولیس تصمیم به واگذاری عمده سهام این دو باشگاه گرفت تا پس از واگذاری ۹۵ درصدی آنها (۱۰ درصد عرضه اولیه و ۸۵ درصد بلوک سهام) تا آرامش روحی و مالی را برای طرفداران دو تیم پایتخت ایجاد کند.

تیم هایی که هرسال درگیر دریافت مجوز حرفه ای خود برای حضور در رقابت های بین المللی باشگاهی بودند قرار بود نظاره گر پیشرفت اداری، اقتصادی و همچنین جایگاه باشگاه‌داری خود باشند تا شاید رویای خیلی از طرفداران برآورده شود.

واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در ابتدا خشنودی هواداران این تیم را برای خروج از بحران های متوالی اقتصادی به همراه داشت اما مدیران این مجموعه صنعتی تصمیم گرفتند در نخستین جلسه پسوند «خلیج فارس» را به اسم استقلال اضافه کنند که بنابر اعلام علی عسکری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، این موضوع بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، صورت گرفت.

بدون شک اضافه شدن واژه «خلیج فارس» در واکنش به برخی تهاجم های فرهنگی و رفتارهای دشمن ستیزانه، پاسخ بسیار قاطعی است که می تواند در ابعاد مختلف فرهنگی مورد ارزیابی هم قرار بگیرد. با این حال تغییر اسم باشگاه هایی که قدمت دیرینه در ورزش کشور دارند می تواند تبعات ذهنی و روحی زیادی را به همراه داشته باشد که کار را برای خریداران کلان آنها سخت تر می کند.

قطعاً حضور هلدینگ های پتروشیمی جنبه‌های مثبت زیادی برای حل و فصل مشکلات مدیریتی استقلال دارد اما ورود به اسم این باشگاه در نخستین جلسه های کاری نشان می دهد دغدغه همچنان باید روی دوش هوادار باشد.

نگاهی به تغییر نام اسامی تیم های بزرگ در فوتبال جهان نشان می دهد که این تغییر کمترین تاثیر را در ساختار برند قدیمی آن باشگاه ها داشته است.

سران چینی باشگاه اینتر پس از خریداری عمده سهام این باشگاه با شایعه های عجیبی در فضای رسانه ای کشور ایتالیا مبنی بر تغییر اسم و برند باشگاه روبرو شدند. گاتزتا و کوریره اسپورت نوشته بودند که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ همزمان با رونمایی از لوگوی جدید باشگاه اینتر، نام رسمی این باشگاه نیز از «اف‌سی اینترناتزیوناله میلانو» به «اینترمیلانو» تغییر خواهد کرد، اما در ادامه این موضوع به طور کامل تکذیب شد چرا که مالکان چینی باشگاه اینتر، به هیچ عنوان قصد تغییر نام تاریخی این سازمان را نداشته و نام رسمی باشگاه، اف‌سی اینترناتزیوناله میلانو باقی ماند اما لوگوی باشگاه تغییرات جزیی پیدا کرد که اتفاقاً مورد استقبال هواداران اینتر قرار گرفت.

در این بین البته باشگاه های بزرگی همچون آرسنال، منچسترسیتی و بارسلونا برای احیای ساختارهای خود نظیر ورزشگاه حاضر به پذیرش گزینه های تبلیغاتی شدند. آرسنال ورزشگاهی جدید ساخت و آن را به اسم هواپیمایی امارات اسپانسر اصلی خود گذاشت.

بارسلونا پس از مذاکره با یکی از بزرگترین شرکت های فعال در پلتفرم موسیقی حاضر شد اسم آنها را در کنار اسم ورزشگاه نیوکمپ قرار دهد. پلتفرم محبوب موسیقی لوگوی خود را روی لباس تیم‌های بانوان و مردان بارسلونا از سال ۲۰۲۳ به مدت چهار سال قرار می دهد و همچنین به عنوان بخشی از این قرارداد همکاری، لوگوی اسپاتیفای کنار نام ورزشگاه نوکمپ قرار خواهد گرفت و اکنون این استادیوم با نام Spotify Camp Nou شناخته خواهد شد.

نمونه داخلی در تغییر اسم نیز وجود داشت. به طور مثال باشگاه پرسپولیس در دیماه ۱۳۶۵ تحت پوشش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار گرفت. بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت نام تیم را به «آزادی» تغییر دهد. بازیکنان با این تغییر نام موافق نبودند. در ۲۷ بهمن ۱۳۶۵، نام باشگاه رسماً به «پیروزی» تغییر یافت. اداره کل تربیت بدنی استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «این تغییر نام به پیشنهاد بازیکنان صورت گرفته است. با این وجود، رسانه‌ها و مردم ایران بیشتر نام پرسپولیس را به کار می‌بردند. مدت‌ها بر سر قانونی بودن استفاده از نام پرسپولیس یا پیروزی بحث‌هایی بر سر زبان‌ها بود تا اینکه سرانجام در ۲۲ فروردین ۱۳۹۱، محمد رویانیان، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس، از رأی قطعی دادگاه برای بازگشت برند پرسپولیس خبر داد.

تغییر اسم نه تنها هرگز از سوی هواداران دو آتشه در استادیوم ها بر زبان ها نچرخید بلکه واکنش منفی آنها را از لحاظ روانی به همراه داشت. بدون شک هرگونه تغییر اسمی تنها بازی روانی برای طرفداران یک باشگاه قدیمی به همراه دارد و شاید در موضوع برندینگ هم تبعات منفی خود را به همراه داشته باشد. تیم هایی که حتی هوادارانش نسبت به اسم های کوچک برای اسپانسرینگ روی پیراهن خود هم حساس هستند بدون شک نسبت به تغییر اسم یا اضافه شدن پسوند و پیشوند نیز واکنش نشان خواهند داد.

شاید اگر خریداران جدید سرخابی ها برای استفاده از برندهای خود تصمیمات مهم تری جهت استفاده از فضای بکر ورزش کشور در تبلیغات یا فراهم کردن زیرساخت های مد نظراتخاذ می کردند تاثیرهای مثبت زیادی در بین اهالی فوتبال بگذارد.

حال باید دید آیا تغییر اسم باشگاه استقلال به طور رسمی ثبت خواهد شد یا این باشگاه بدون ایجاد حساسیت برای هواداران فوتبالی به کارش ادامه می دهد.

کد خبر 6092709

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری: پنالتی و اخراج علیه استقلال اعلام نشد
  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • تغییر نام‌هایی که به دل هواداران نمی‌نشیند/ «ریشه» تغییر نمی‌کند
  • انتقاد غافلگیرکننده توخل از فوق ستاره بایرن!
  • ستاره استقلال برای تراکتور گام برداشت
  • آرسنال باید به این ستاره افتخار کند
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد