Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش بهروزپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه صنف هنرمندان تئاتر هم در ایام کرونایی دچار خسارات‌ مالی و روحی شدند اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری هیچ نمایشی به روی صحنه نرفته و همین امر موجب ناراحتی اهالی هنر نمایش شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که به طور کلی لغو شد افزود: اجراهای عمومی سطح شهر نیز طی این مدت به خاطر شیوع کرونا وجود نداشت و اهالی هنر بسیار متضرر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان در خصوص حمایت از هنرمندان نمایش نیز گفت: قول حمایت‌هایی از هنرمندان داده شده  و صندوق هنر نیز کمک‌هایی داشته اما آنچه انتظار ما بود محقق نشده است.

وی از برگزاری مجازی جشنواره تئاتر استانی خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره خردادماه ابلاغ شد و در آذرماه جاری قرار است به صورت آنلاین برگزار شود.

بهروزپور با اشاره به اینکه ۱۶ برای شرکت جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند بیان کرد: از بین  ۱۶ گروه نمایشی هفت یا هشت کار برای جشنواره انتخاب می‌شود و در فضای مجازی که یا آپارات و یا اینستاگرام است، کارها داوری و به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: از میان آثار منتخب دو اثر برتر به جشنواره فجر معرفی می‌شود و چهار برگزیده در بخش بازیگری مرد بازیگری زن، کارگردان و نویسنده تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره تئاتر هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این نشست خبری درباره برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار کرد: احساس کردیم بچه‌های مسجد به باروری رسیده‌اند و این رویداد می‌تواند خروجی خوبی برایمان داشته باشد و ما فعالان تئاتر مسجد را وارد شکل جدی‌تری از تئاتر کنیم.

وی در ادامه به کارگاه‌های کارگردانی در مشهد اشاره کرد و در ادامه تاکید کرد: چشم‌انداز جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد این بود که بچه‌های تئاتری را به رشد برساند تا این افراد به جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره تئاتر ایثار و حتی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابند و کم‌کم حضور خود را در جریان تئاتر کشور اعلام کنند.

زارعی تاکید کرد: آنچه ما در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در دستور کار قرار دادیم گروه محوری است و آنچه می‌خواهیم در این رویداد هنری مطرح کنیم این است که تئاتر، کار گروهی است و کار فردی نیست و اگر دوستان گروه داشته باشند می‌توانند موفق شوند و اجرای بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد جایزه‌ها بیشتر گروهی هستند و یک جایزه ویژه مزین به نام «فرج الله سلحشور» خواهیم داشت که از مسجد تئاتر را آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: ما با جایزه «فرج الله سلحشور» به بچه‌های تئاتر مسجد می‌گوییم که می‌توان از مسجد برخواست و کارگردان و هنرمندی جهان شمول شد که اثرش توسط ۴۰ میلیارد نفر دیده شده است.

وی ادامه داد: آیین افتتاحیه این جشنواره ۱۸ اردیبهشت ماه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق برگزار می‌شود و گروه های نمایشی یک اجرا در امامزاده عبدالله و سه اجرا ر مساجد شهر بافق و یزد خواهند داشت.

زارعی در پایان سخنانش به جایزه ۳۰۰ میلیونی این رویداد هنری اشاره کرد و افزود: جایزه ویژه «فرج‌الله سلحشور» جایزه ۲۰ میلیون تومانی است که به ۵ گروه برگزیده اعطا خواهد شد. همچنین به گروه‌های برگزیده جایزه ۱۰ میلیون تومان اهدا می‌شود.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در ادامه این جلسه گفت: جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در بافق یزد برگزار می‌شود.

وی دلیل منتشر نشدن فراخوان منحصر به این جشنواره را برگزاری رویدادهای تئاتری چون «محرابیان» طی سه سال گذشته در استان‌ها معرفی کرد که باعث شده تا علاقه‌مندان به تئاتر از مساجد به محله و روستا و در نهایت شهرستان و رویدادهای استانی راه یابند.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در ادامه افزود: ۱۸۰ اثر توسط هیات بازبین مورد بررسی قرار گرفت که از این میان ۴۲ اثر به بازبینی حضوری رسید و در نهایت ۱۴ اثر به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی پیش زمینه کار تولید تئاتر در مسجد را تربیت مربی معرفی کرد و سپس به سلسله آموزش‌های ویژه مربیان پرداخت و یادآور شد: ۸ نقطه پایلوت در استان‌ها انتخاب شد و با هدف اینکه مربیان، آموزش‌دهندگان بچه‌های مسجد در استان‌هایشان باشند ۲۰۰ نفر در کلاس‌ها حضور یافتند و در نهایت به ۸۰۰ گروه در سراسر کشور رسیدیم.

موتورچی پیش زمینه کار تولید در مساجد را علاوه بر مربی، نمایشنامه مناسب برای اجرا در مساجد دانست که باید تک جنسیتی باشد و طی مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجرا شوند.

وی اظهار کرد: جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» با این هدف طی سه دوره برگزار شد و ماحصل و خروجی آن که شامل ۱۵۰ نمایشنامه بود، برای تولید تئاتر توسط بچه‌های تئاتر مردمی مسجد در اختیار گروه‌های نمایشی قرار گرفت.هشت ماه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق برگزار می‌شود و گروه های نمایشی یک اجرا در امامزاده عبدالله و سه اجرا ر مساجد شهر بافق و یزد خواهند داشت.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد یادآور شد: در طول برگزاری جشنواره علاوه بر کارگاه‌های ویژه کارگردانی، با همکاری انجمن هنرهای نمایشی بافق دو کارگاه ویژه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی ویژه مسجد تعریف شده که دوره آموزشی نمایشی با حضور سیدحسین فدایی حسین و کارگاه کارگردانی با حضور نصرالله قادری خواهد بود.

وی ادامه داد: جایزه بازیگری این جشنواره شامل ۷ جایزه بازیگران خانم و ۷ جایزه ویژه بازیگران مرد خواهد بود. همچنین نویسندگی و کارگردانی سه برگزیده و در رتبه اول و دوم و سوم خواهد داشت و در طراحی بصری ۲ جایزه برگزیده و تقدیری خواهیم داشت. همچنین در این دوره از رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دو پاسداشت خواهیم داشت و جایزه ویژه جشنواره به نام «فرج الله سلحشور» به گروه برتر جشنواره اهدا خواهد شد.

در پایان این نشست پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد رونمایی شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229561 برچسب‌ها تئاتر حوزه هنری

دیگر خبرها

  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰