Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی صنوف در این استان به خوبی رعایت می‌شود اظهار داشت: بر اساس اعلام گزارش تیم‌های نظارتی بیش از ۹۶ درصد از گروه‌های شغلی ۲ در استان محدودیت‌های اعمال شده را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری روسا و مدیران ادارات استان برای کاهش ساعات کاری، دورکاری و کاهش تعداد کارکنان، استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید

پلمب ۴۷ واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری

جزایری افزود: مردم نیز همکاری خوبی برای خودداری از برگزاری تجمعات و مراسم‌های عروسی و عزا داشتند.

او اضافه کرد: بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، استان چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان برتر در اعمال محدودیت‌های ویژه کرونایی است.

جزایری با بیان اینکه به زودی محدودیت‌های جدید پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد گفت: به طور کلی محدودیت‌های جدید در پنج حیطه اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه پیش از این در شهرستان شهرکرد، سه مرکز منتخب شامل مرکز شماره ۳ شهرکرد واقع در میدان چهارمحال، مرکز شماره ۴ واقع در منظریه و کلینیک بیماری‌های حاد تنفسی جنب مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) شهرکرد تست تشخیص کرونا را انجام می‌دادند افزود: از روز شنبه تمامی ۱۱ مرکز فعال در مرکز شهرستان شهرکرد تست سریع را برای بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌دهند.

جزایری اضافه کرد: در صورت نصب اپلیکیشن ماسک، پاسخ تست در کمترین زمان (نیم تا حداکثر یک ساعت) به بیمار اعلام می‌شود.

او از مردم به عنوان ارکان اساسی نظارت‌های بهداشتی یاد کرد و افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نقض دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن تماس با سامانه ۱۹۰، شماره تماس ۱۲۴ مربوط به تخلفات صنوف، از طریق ارسال بارکد سه بعدی نصب شده در محل کار کسبه تخلفات را گزارش نمایند.

جزایری در پایان از افرادی که علائم سرماخوردگی دارند خواست: با رعایت ۱۴ روز قرنطینگی و توجه به خود مراقبتی، احتمال انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی اعمال محدودیت ها کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.
امین سلیمانی از قرارگیری دو معلم این استان در جمع معلمان نمونه کشور خبر داد و گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.
سلیمانی گفت: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز