Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@08:21:24 GMT

موضعگیری دوباره دبیر کل اتحادیه عرب عیله ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۰۷۶

موضعگیری دوباره دبیر کل اتحادیه عرب عیله ایران

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگویی با روزنامه لندنی «العرب» به برخی تحولات منطقه پرداخت.

وی گفت، دلیل اصلی عدم رسیدن به صلح فراگیر ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی است نه چیز دیگر. پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین گامی است که می‌تواند صلح فراگیر را در تمام سطوح به ارمغان بیاورد. از جمله اهداف نزدیکی‌های اخیر میان برخی کشورهای عربی و رژیم اسرائیل باید تحقق این هدف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابوالغیط در پاسخ به این اظهارنظر روزنامه العرب که مداخله برخی نظامی مستقیم و غیرمستقیم برخی طرف‌ها در بحران سوریه، این مساله را پیچیده کرده، مدعی شد: قوای سه‌گانه موجود در منطقه یعنی ایران، ترکیه و اسرائیل اهداف و منافعی دارند که در دهه اخیر تلاش کرده‌اند آن را در منطقه عربی تحقق ببخشند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: شاهد نوعی بی پروایی سیاسی از جانب ایران و ترکیه هستیم... برخی فکر می‌کنند که مقابله ما به عنوان عرب‌ها با مداخلات و سیاست‌های ایرانی و ترکی بدین معناست که رفتار اسرائیل را می‌پذیریم؛ این اشتباه است، روابط عربی-اسرائیلی هر چند در برخی سطوح مشخص بهبود داشته باشد از نظر من تا زمانی که اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و عربی ادامه دارد به دور از پذیرش فراگیر است.

ابوالغیط در خصوص پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا گفت: اتحادیه عرب ابدا به دولت آمریکا بر اساس احزاب (دموکرات و جمهوری خواه) نگاه نمی‌کند، عرب‌ها روابط خود با روسای جمهور از هر دو حزب دارند؛ آنچه برای ما مهم است دیدگاه‌ها و روش آن در تعامل با امور است.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: اما در خصوص ایران آنچه برای ما عرب‌ها در درجه اول مهم است، این است که از سیاست قلدری منطقه‌ای خود که بیش از یک دهه است آن را در پیش گرفته، دست بردارد، مداخلات خود در امور کشورهای عربی را متوقف کند، به حمایت از شبه نظامیان و گروه‌های مسلح و خرابکار پایان دهد و گمان می‌کنم که دولت آینده آمریکا خطرناک بودن این سیاست‌های تهران را بخوبی می‌فهمد، سیاست‌هایی که همه آنها در تضاد با پرونده هسته‌ای با پیچیدگی‌هایی متعدد آن است.

وی در خصوص بحران لیبی هم گفت، تحرکات سیاسی و دیپلماتیک گسترده‌ای برای حل این بحران در جریان است و راه‌‌حل سیاسی در این زمینه باید لیبیایی-لیبیایی باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتحادیه عرب ایران پارسی خبر جوبایدن اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «شرکای اسرائیل و همسایگان می‌گویند رفح نباید مورد حمله قرار گیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.

وی ادامه داد: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش دهد و در یک روند صلح سیاسی مشارکت سازنده داشته باشد.»

جوزپ بورل خواستار آتش‌بس در غزه، صرف نظر از حمله زمینی به رفح، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا شد.

پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود نابودی بخش نظامی جنبش حماس مشکلات اساسی را حل نمی‌کند و ضروری است که به راه حلی سیاسی دست یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود