Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@09:57:34 GMT

تصویب ۵ قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۳۴۹

تصویب ۵ قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل

 مجمع عمومی سازمان ملل ، به مناسبت روز همبستگی با فلسطین پنج قطعنامه پیشنهادی ضد رژیم صهیونیستی را به تصویب رساند.

 قطعنامه «جولان سوری» که غیر الزام‌آور تلقی می‌شود با ۸۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶۲ رأی ممتنع به  تصویب این نهاد رسیده است که در آن بر این موضوع تاکید می‌شود جولان سوریه از سال ۱۹۶۷ از سوی رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده است و هرگونه شهرک‌سازی و ساخت‌وساز این رژیم را در جولان سوریه غیرقانونی توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه از رژیم صهیونیستی درخواست کرده است تا از تمام جولان اشغالی سوریه تا مرز‌های ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب‌نشینی کند.

از دیگر قطعنامه‌هایی که سازمان ملل در نشست خود به تصویب رسانده می‌توان به، قطعنامه «کمیته اجرای حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین» با تاکید بر مسئولیت دائمی سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین تا زمان حل شدن آن، در نظر گیری بخشی مختص حقوق فلسطینی‌ها در دبیرخانه سازمان ملل، قطعنامه «حل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین» مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و تمام اقدامات یکجانبه این رژیم با هدف تغییر ترکیب جمعیتی شهر قدس اشغالی و کرانه باختری، قطعنامه‌ای با هدف ایجاد برنامه اطلاعاتی ویژه درخصوص مسئله فلسطین ذیل بخش اطلاعات عمومی در دبیرخانه سازمان ملل اشاره کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل فلسطین سازمان ملل فلسطین قطعنامه ضد اسرائیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: از نظر ایران راه حل همه‌جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه