Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همگام با طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان، واشنگتن ۲ پایگاه بزرگ خود در این کشور را حفظ خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همگام با طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۱، ۲ پایگاه بزرگ آمریکا در این کشور حفظ خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست مجازی اندیشکده «بروکینگز» در این خصوص اعلام کرد که علاوه بر ۲ پایگاه بزرگ، واشنگتن چندین پایگاه اقماری را نیز در این کشور نگه می دارد.

وی ادعا کرد که ارتش آمریکا در افغانستان ۲ مأموریت اصلی خود را ادامه خواهد داد؛ اول آموزش نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله با طالبان و دوم، اجرای عملیات‌های ضدتروریستی علیه تروریست‌های داعش و القاعده.

این در حالیست که «مارک میلی» از اعلام نام پایگاه‌های نظامی که قرار است در افغانستان تعطیل شوند و یا این ۲ پایگاه خودداری کرد.

گفتنی است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همواره رو به افزایش بوده است. / مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ۲ پایگاه بزرگ ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش

در آیین گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، شال و بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطا شد.   به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.   در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.   امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.   وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد