Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «حمیدرضا سهرابی» در روز ۱۳ آذر مصادف با روز جهانی معلولان، اقدامات آن بنیاد را در تامین مسکن برای خانوارهای شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: اجرای طرح ویژه احداث مسکن معلولان برای خانوارهای روستایی در سال ۹۵ آغاز شد. برای افراد تحت‌پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تسهیلات مسکن روستایی هم از سوی بنیاد مسکن و هم از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعلق می‌گیرد که فرصت خوبی است تا خانوارهای دارای دومعلول از این امکان در تامین مسکن خود بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی ادامه داد: اجرای طرح خانه‌دار کردن خانوار دارای دومعلول در تفاهمی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و سازمان بهزیستی آغاز شد. بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۶۵۰۰ واحد روستایی برای خانوارهای دومعلول توسط بنیاد مسکن، احداث شود. از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۶۱۰۰ واحد شروع شده که ۴۷۰۰ واحد به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت. باقیمانده واحدها نیزدر مرحله سفت کاری هستند.

وی تصریح کرد: برنامه بنیاد مسکن این است که تا خرداد ۱۴۰۰ تمامی ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دومعلول احداث و تحویل متقاضیان شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع اجرای این طرح در سال ۹۸، ۱۸ میلیون تومان بلاعوض، سال ۹۷ و ۹۸، ۳۶ میلیون تومان و امروز به ۸۵ میلیون تومان برای هر متقاضی افزایش یافته است. در مجموع هر واحد ۱۳۵ میلیون تومان وام بلاعوض دریافت خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص تفاهم‌نامه آن بنیاد با سازمان برنامه و بودجه در ۲۱ استان کشور برای کمک به احداث مسکن محرومان؛ شامل سرپرستان معلول خانوار و خانوارهای دارای یک معلول، گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به اضافه ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض بنیاد مسکن و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی فرصت مناسبی است تا این خانوارها صاحب مسکن شوند.

سهرابی ادامه داد: احداث مسکن محرومان شامل ۷۵ هزار خانوار روستایی و ۱۶ هزار خانوار شهری بوده است که ۲۵۰۰ واحد خانوارهای روستایی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: انجمن خیرین مسکن ساز احداث ۷۰۰۰ مسکن دومعلولان را برای خانوارهای شهری در برنامه دارند که از این تعداد ۳۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است و بنیاد مسکن نیز ۶۵۰۰ واحد را در برنامه دارد که مقرر است تاخرداد ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

برچسب‌ها قیمت مسکن تسهیلات مسکن سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی روز جهانی معلولان بنياد مسكن انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت مسکن تسهیلات مسکن سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی روز جهانی معلولان بنياد مسكن انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن مسکن قیمت مسکن تسهیلات مسکن سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی روز جهانی معلولان بنياد مسكن انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن مسکن اخبار کنکور خانوارهای دارای برای خانوارهای انقلاب اسلامی دارای دومعلول میلیون تومان کمیته امداد بنیاد مسکن ۶۵۰۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تحویل فاز نخست طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل که یکی از بزرگترین طرح‌های امسال استان تا قبل از نیمه دوم خرداد به شالیکاران این روستا خبر داد.

بابک مومنی امروز درحاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح حدود درسطح ۱۶۹ هکتار از شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل درحال اجرا است و از نظر میزان سطح درحال اجرا درسال جاری، به عنوان بزرگترین طرح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح دربخش عملیات خاکی آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و درحال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای کشت نشاء درسال جاری تمام تلاش پیمانکار و نیز پیگیری جهاد کشاورزی برای تحویل به موقع حداقل تا نیمه خرداد است، تصریح کرد: جای نگرانی برای کشاورزان برای کشت نشاء برنج وجود ندارد، هرچند قبول داریم که تاخیر دراین بخش وجود داشته است.

بهمنی ادامه داد: برای شن‌ریزی و ایجاد جاده بین مزارع نیز پس از برداشت شالی به عنوان تعهد پیمانکار انجام خواهد شد.

وی، تامین نشدن به موقع اعتبار با توجه به شرایط خاص اعتباری کشور را از دلایل اصلی تاخیر دراجرای به موقع تحویل طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» آمل اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء بهره‌وری و اصلاح زیرساخت‌های عرصه کشت و کار و فراهم شدن توسعه بخش مکانیزاسیون در شالیزارها اجرا می‌شود.

مازندران دارای حدود ۲۱۵ هزارهکتار شالیزار است که کمتر از یک سوم آن تاکنون طرح نوسازی و یکپارچه سازی شالیزار اجرا شده است.

این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید و از این نظر رتبه نخست تولید این محصول را دارا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور