Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با قدردانی از حمایت‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در خصوص مشکلات پیش آمده ناشی از بارندگی گفت: همه مشکلات و دغدغه‌های ناشی از بارندگی و فاضلاب در خوزستان با جدیت و تلاش مضاعف پیگیری شده است و از آنجا که زیرساخت‌های این استان متناسب با حجم بارش‌ها نیست شاهد آبگرفتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شهر اهواز به علت اینکه فاقد شیب لازم برای تخلیه روان آب است لذا تخلیه روان آب سطحی به صورت ثقلی انجام نمی‌شود و ایستگاه‌های پمپاژ بزرگی نیاز دارد، افزود: با تلاش صورت گرفته عمده مناطق اهواز مانند منبع آب، کیانشهر و شهرک دانشگاه که در بارندگی سال گذشته مدت ۱۰ روز درگیر آبگرفتگی بودند امسال ۱۷ تا ۲۰ ساعت روان آب از آن‌ها تخلیه شد، اما ۲ منطقه همچنان گرفتار روان آب هستند که ظرف مدت حدود سه روز مشکل این مناطق تا حدودی رفع شده است.

شریعتی بیان داشت: میزان بارندگی ثبت شده در شهر اهواز در مدت 4 ساعت را ۵۶ میلمتر بود این میزان بارش در مدت کم موجب بروز مشکلاتی در شهر اهواز همچنین ماهشهر و بندر امام شد و در مدت ۲ روز ۱۶۸ میلی متر بارندگی در ماهشهر ثبت شد و موجب بروز مشکل در این منطقه شد.

استاندار خوزستان گفت: از روز چهارشنبه روان آب از نقاط مختلف بندر امام خارج شده است و قرار است بنیاد مسکن ضمن بررسی خسارت نسبت به پرداخت خسارت‌های وارده اقدام کند و برآورد دقیق خسارت وارده به واحد‌های مسکونی خوزستان ناشی از بارندگی اخیر در دست بررسی است، اما طبق بررسی اولیه حدود ۳۰۰ واحد مسکونی درگیر آبگرفتگی شدند.

این مقام مسئول گفت: شبکه دفع فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی دو مقوله مجزا هستند که با عنایت مقام معظم رهبری  امسال ۵۰ میلیون یورو برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز تامین شده است همچنین با ۴۰ میلیون یورو فاینانس خارجی تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز شروع شده است و قرار است ۵۰ میلیون یورو اعتبار دیگر در سال ۱۴۰۰ تامین شود که با این میزان اعتبار در مجموع ۵۰ درصد نیاز مالی برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز تامین می‌شود.

شریعتی اظهار داشت: با طراحی‌هایی که مشاور انجام داده با این میزان اعتبار حدود ۷۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز حل می‌شود و در صورت اجرای طرح میزان بهره مندی از شبکه فاضلاب در اهواز از متوسط کشوری هم بیشتر می‌شود که امیداوریم این امر مهم محقق شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارندگی های اخیر آبگرفتگی معابر روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان

حسین رضایی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید امروز در شهر رفسنجان، احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر وجود دارد. 

 وی افزود: ضمن اینکه ستاد بحران، آمادگی لازم مقابله با این پدیده را دارد به مردم هشدار می‌دهیم که از تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند و در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام کنند.

فرماندار رفسنجان در خصوص پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر بارندگی‌های رگباری و شدید در شمال استان کرمان و رفسنجان بیان داشت: باتوجه به بارندگی شدید در شهر رفسنجان و احتمال آبگرفتگی معابر اصلی شهر و کوچه‌های کم تراز و اماکن پایین‌تر از سطح اصلی معابر، به همه اهالی شهر رفسنجان اعلام می‌ کنیم، ضمن آمادگی لازم و خودداری از تردد غیرضرور در معابر در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران