Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:29:37 GMT

ارائه لیست عاملان سقوط شاخص بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۸۴۳

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نامه ای به آیت الله رییسی خواستار شد که اعضای شورای عالی بورس، مدیران سازمان بورس و وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگهانی آن، مورد مواخذه قرار گیرند.

در بخش هایی از متن نامه نایب رییس مجلس به رییس قوه قضاییه آمده است: احترام، مستحضرید بازار سرمایه که اخیرا با استقبال مردم مواجه گردید، فرصت ارزشمندی جهت تامین منابع و شکوفایی اقتصاد کشور است، اما متاسفانه رانت خواران و وابستگان اقتصاد دولتی، با چنبره خود به اقتصاد کشور و برخی شرکت‌های خصولتی موجب رشد حبابی سهام مرتبط این شرکت ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که به درخواست او دادستان تهران مامور به بررسی موضوع شده، مدعی شده است: متاسفانه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظائف نظارتی خود طبق ماده ۵۲ قانون بورس اوراق بهادار بعد از 4 ماه هنوز لیست متخلفین و مسببین سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضایی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس و مراجع قضایی شده اند.

وی همچنین نوشته است: البته سازمان بورس که مسئول نظارت بر بازار سرمایه می‌باشد، در مورد چرایی رشد سهام بی‌ارزش برخی شرکت‌های خصولتی و ضرر و زیان هنگفت مردم حتی یک گزارش و خبر در مورد اسامی متخلفین به مراجع قضایی نداده اند، لازم است اعضای شورای عالی بورس، مدیران سازمان بورس و وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگهانی آن و به یغما رفتن سرمایه مردم و ترک با سوء فعل هایی که داشته اند مورد مواخذه قرار گیرند.

این عضو هیات رییسه مجلس معتقد است: از آنجایی که سازمان بورس به وظیفه خود عمل نکرده است، اینجانب به نمایندگی از مردم، لیست متهمین در موضوع بازارگردانی و شرکت هایی که با عملکرد سوء خود باعث سقوط شاخص بازار سرمایه شده اند را جهت رسیدگی و برخورد لازم به پیوست تقدیم می کنم.

امید است با دستور صریح و سریع حضرتعالی دادستان محترم تهران به عنوان مدعی العموم اقدام لازم و قاطع را انجام دهند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بازار سرمایه سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سهامداران امروز فروشنده این نمادها بودند

جدیدترین خبر از حراج سکه

 

این بازار بعد از ۷ ماه نزولی خواهد شد!

 

نرخ حواله و اسکناس دلار چقدر شد؟

 

تحقق سود ۱۲۸۵۶ ریالی برای این نمادبورسی

 

 کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

ترمز فروش این شرکت کشیده شد

 

سرخطی های فردا کدام نمادها هستند؟

 

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار