Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۸هزار معلول ناشی از بیماری ها و سوانح و حوادث در کهگیلویه وبویراحمد زندگی می کنند.

وی عنوان کرد: پرداخت مستمری ماهیانه، کمک هزینه های تحصیلی و درمان، مسکن، اعطای تجهیزات پزشکی و توان بخشی از خدمات بهزیستی به جامعه معلولان استان است.

وی بیان کرد:۲ هزار و ۵۰۰ پرونده معلولان استان پس از تاییدهای کارشناسی پشت نوبت دریافت خدمات هستند که مسئولان در حال اخذ مجوز برای قرار دادن آنان زیرپوشش این نهاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود یکهزار و۵۰۰ نفر از معلولان استان نیز به دلیل موانع قانونی زیر پوشش حمایت های بهزیستی نیستند.

مرادی اظهار داشت: نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشوری است. نرخ معلولیت در کشور ۱۱ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد هفت تا ۱۰درصد است.

وی مناسب سازی معابر و مکان های عمومی را از دغدغه های معلولان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: با وجود انجام اقدام های خوب اما همچنان کاستی هایی وجود دارد.

مرادی نبودن خودپردازهای ویژه را از گلایه های معلولان ذکر کرد و افزود: قرار است براساس مصوبه کمیسیون مناسب سازی استان در شهرستان ها یک دستگاه و در مرکز استان چند دستگاه خودپرداز مختص استفاده معلولان از سوی بانک ها ایجاد شود.  

۳۴۲ نفر خانواده ۲ معلولی، ۳۷ خانواده سه معلولی، ۱۶ خانواده چهار معلولی و ۹ خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد سازمان بهزیستی کشور معلولان کهگیلویه وبویراحمد سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد