Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@10:10:38 GMT

تاکید بر برپایی جشنواره فیلم فجر در بهمن

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۳۶۴

رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان در پی انتشار فراخوان جشنواره سی و نهم فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر با توجه به تولیداتی که طی یک سال گذشته داشته‌ایم، باید برگزار شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدغلامرضا موسوی درباره برگزار شدن یا نشدن جشنواره فیلم فجر با توجه به شرایط کرونایی کشور، اظهار داشت: برخی با شکل برگزاری جشنواره مانند سال‌های گذشته مشکل دارند، ولی به نظر می‌رسد با توجه به شرایط شیوع کرونا امسال جشنواره شیوه برگزاری متفاوتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درباره احتمال برپایی مجازی جشنواره، آن را به دلیل امکان‌پذیر نبودن و خطر سرقت فیلم‌ها منتفی دانست و افزود: جدای از این موضوع که برپایی جشنواره سی و نهم در بهمن ماه واجب است، مطمئنا این دوره جشنواره با شیوه جدید برگزاری معنا می‌دهد. اگر شرایط طوری باشد که مردم بتوانند به سینما بروند یا اینکه با شرایط ویژه بتوانند به سالن‌ها بیایند، می‌شود به اجرای فیزیکی و محدود فکر کرد، اما اگر شرایط باز شدن سالن‌ها فراهم نباشد طبیعتاً فقط فیلم‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما باید جشنواره را برای همه سینماگرانی که در این یکسال زحمت کشیدند، برگزار کنیم و با توجه به این موضوع که ما هیات انتخاب نداریم، امسال تمام فیلم‌ها داوری می‌شوند که این یک اقدام قابل‌توجه محسوب می‌شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به واکنش‌های منفی علیه برپایی جشنواره گفت: در این شرایط کمی به سینمای ایران و جشنواره ظلم شده است. در جامعه ما همه اتفاقات رخ می‌دهد و حتی فوتبال هم بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. نمی‌دانم چرا برخی مخالف برگزاری جشنواره فجر هستند؛ تنها علت این رفتار، شاید بودجه در نظر گرفته شده برای این جشنواره باشد که باید بگویم در واقع بودجه‌ای که دولت برای جشنواره در نظر می‌گیرد به اندازه تولید یک فیلم سینمایی است و مابقی هزینه‌ها را اسپانسر‌ها پرداخت می‌کنند که طبیعتاً اگر جشنواره برگزار نشود، اسپانسری هم وجود ندارد.

موسوی خاطرنشان کرد: به هرحال سینمای ایران نیاز به برگزاری جشنواره ملی خود با شیوه نو دارد و ما نباید اجازه بدهیم این ویروس منحوس، زندگی ما را تعطیل کند. ما باید با توجه به حفظ پروتکل‌های بهداشتی به زندگی خود ادامه دهیم و به عقیده من جشنواره فیلم فجر هم مانند بقیه رویداد‌هایی که در دنیا برگزار می‌شود، باید با شیوه جدید برگزار شود.

فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه منتشر شد که باعث برخی اظهار نظر‌ها موافق و مخالف درباره برگزاری شدن یا نشدن جشنواره را در رسانه‌های مختلف مطرح کرد. برچسب ها: جشنواره فیلم فجر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) همه ساله در مازندران مراسم دسته روی، عزاداری و روضه خوانی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه حضور هیأتی از مازندران در کربلای معلی و طی نشست با مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مقرر شد با حضور ایرانی‌ها و زائران در کربلا مراسمی در بعثه با همکاری شورای هییات مذهبی مازندران مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شود.

وی گفت: این مراسم در عراق و کربلایی معلی برگزار می‌شود و از کاروان‌ها و دسته‌های مختلف زوار در این مراسم حضور دارند.

رئیس شورای هییات مذهبی مازندران همچنین از برپایی موکب پذیرایی و عزاداری خبر داد و گفت: در این مراسم از عزاداران پذیرایی می‌شود.

باقری گفت: این مراسم از ساعت ۱۷ روز جمعه در نمازخانه هتل مستقر در کربلای معلی آغاز شد و این مراسم توسط کاروان هیأتی شهرستان نکا و مهدیه بزرگ ساری، شورای هیأت مذهبی و بعثه مقام معظم رهبری درحال برگزاری است.

کد خبر 6095920

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان