Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:24:09 GMT

بهشت یورو در برزخ دلار

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۶۷۶

بهشت یورو در برزخ دلار

خبرگزاری آریا - نرخ یورو دراین هفته 1.5 درصد افزایش یافت و به سمت بهترین هفته در یک ماه گذشته پیش رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، یورو دراین هفته تاکنون 1.5 درصد افزایش یافته و آخرین قیمت آن در 1.2140 دلار بود. پس از تلاش های متعدد، سرانجام سطح مقاومت 1.2000 دلار شکسته شد، سطح مقاومت بعدی در برابر نمودار تا 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2555 دلار نیست.
همچنین یورو در بهترین هفته خود در برابر ین ژاپن در مدت شش ماه قرار گرفته است، حتی اگر ین در برابر دلار کاملا ضعیف‌تر یک شبه افزایش یابد. استرلینگ به بالاترین سطح یک ساله دست یافت و ین به بالاترین قیمت دو هفته رسید.
به گفته یک استراتژیست یورو برای اولین بار از بهار 2018 بالای سطح 1.21 دلار است، با وجود اینکه فقط یک هفته مانده است تا بانک مرکزی اروپا سیاست های محرک بیشتری را طبق انتظار اضافه کند.
شکی نیست که اقدامات فدرال رزرو از بهار امسال، در تضعیف ارزش دلار بسیار موثر بوده است. سرمایه گذاران در ماه های اخیر دلارهای بسیار کم ارزشی دریافت کرده‌اند، و نرخ ها برای مدت طولانی در ایالات متحده پایین خواهد ماند و سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کنند برای بازده بهتر به جای دیگری مراجعه کنند.
دلار در برابر سبد ارزی حدود 12 درصد از بالاترین سطح سه ساله 102.990 در مارس کاهش یافته است تا روز پنجشنبه به پایین ترین سطح دو سال و نیم 90.504 برسد. دلار استرالیا یک شبه در بالاترین سطح 28 ماهه خود، در 0.744قرار گرفت و برای این هفته نزدیک به 0.8 درصد رشد داشت. دلار نیوزیلند یک شبه در بالاترین نرخ 31 ماهه خود قرار گرفت و پنجمین افزایش هفتگی متوالی خود را داشته است، 8.6 درصد بالاتر از پایین ترین سطح اواخر سپتامبر.
روز جمعه یک اقتصاد دان گفت: این را فصلی زودگذر در دسامبر بگذارید، آن را همانطور که می خواهید صدا کنید، اما تمایل بازار برای دلار نیوزلند در حال حاضر سیری ناپذیر است و قیمت کالاها در حال افزایش است؛ و هیچ کس نمی خواهد دلار آمریکا داشته باشد.
حتی نگرانی در مورد زمستان دردناک مرگ و میر و محدودیت ها در ایالات متحده نیز نتوانسته است تقاضای بیش از حد امنی برای دلار را ایجاد کند، در حالی که سرمایه گذاران بیشتر روی حمایت دولت - یا به صورت تسهیل پول یا هزینه های مالی حساب می کنند.
روز پنجشنبه طرح حمایتی 908 میلیارد دلاری در حالی در کنگره شتاب گرفت که نمایندگان محافظه کار حمایت خود را ابراز داشتند و فدرال رزرو در اواخر ماه در میان گمانه زنی ها در مورد گسترش برنامه خرید اوراق قرضه، جلسه تشکیل داد.
از آنجا که خرید اوراق قرضه، بازده را ثابت نگه می دارد، و هزینه ها می تواند از یک روند صعودی و خرید ارزهای پرخطرحمایت کند، هر دو به عنوان عامل منفی برای دلار در نظر گرفته می شوند.
سرمایه گذاران به دنبال ارقام مشاغل ایالات متحده هستند که اواخر روز جمعه آخرین نشانه های از دست دادن بهبود اقتصادی به دست می آید، در حالی که سرنوشت پوند عمدتا در دام مذاکره کنندگان معاملات تجاری برگزیت است که همچنان در مذاکرات قرار دارند.
به گفته یک متخصص: بازرگانان باید میزان دارایی استرلینگ خود را در آخر هفته ارزیابی کنند. اگر من در این شرایط طولانی مدت قرار می گرفتم، اضافه نمی کردم ... اما اگر توافقی ببینیم، سوال می کنم که چقدر خطر وجود دارد. اگر توافق نکنیم و سخنان (میشل مذاکره کننده اتحادیه اروپا) یا انگلیس پیشرفت محدودی نشان دهد، در روز دوشنبه می توانیم فاصله پوند و دلار را کمتر ببینیم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار امروز چند شد؟
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد