Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شادا فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی به مناسبت روز صنعت بیمه خواستار شرایطی شد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود.

 پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز صنعت بیمه به این شرح است:


باسمه تعالی

بیمه به عنوان یک مؤلفه اقتصادی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر چه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور مسیر پیشرفت را در بستر مطمئن تری طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویداد‌های فردی و گروهی در هنگام بروز زیان‌های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت‌ها، حفاظت از سرمایه‌ها، مشارکت در سیاست‌های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربنا‌های کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کار‌ها و اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

در این صنعت باید شرایطی ایجاد شود که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود، به گونه‌ای که هر فردی که در معرض نا اطمینانی قرار گرفت، احساس نماید یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است و مردم بیمه را فقط بیمه‌های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.

خوشبختانه صنعت بیمه از سال ۱۳۹۷ جهش قابل توجهی را آغاز کرده که اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم، با تلاش‌های انجام شده توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی نمودن خدمات بیمه‌ای انجام شده است، همچنین سهم بیمه‌های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از ۲.۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۲.۵ درصد در سال ۱۳۹۸ ارتقاء پیدا نموده است. پرتفوی بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال جاری نیز به عدد ۴۲.۶ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.

پوشش بیمه‌ای تمامی ریسک‌های موجود در کشور در شرایط تحریم‌های سخت دشمنان، طراحی «بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی» برای حمایت از کسب و کار‌ها در شرایط کرونا و همچنین ارایه خدمات بیمه‌ای در حوادث طبیعی سال‌های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.

یقین دارم به ثمر نشستن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، که با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می‌کند، پیشبرد بیمه هوشمند و ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه، ارتقای بیش از پیش صنعت بیمه کشور را در پی خواهد داشت.

اینجانب ، روز ملی بیمه، فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک این روز به همه فعالان، ذینفعان و متخصصان شبکه بیمه‌ای کشور، از تلاش‌های دلسوزانه آنان که نقش بی بدیلی در دستاورد‌های این صنعت راهبردی و ارائه خدمات شایان توجه به مردم داشته اند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

سلامتی و تداوم توفیق همگان را در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی از خداوند متعال مسألت دارم.

فرهاد دژپسند
وزیر امور اقتصادی و دارایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد صنعت بیمه صنعت بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟