Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@04:06:13 GMT

واکسن مدرنا دست‌کم ۳ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۴۶۱

واکسن مدرنا دست‌کم ۳ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

 متخصصانِ انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی که به طور مشترک در تولید این واکسن فعالیت داشتند در نخستین مرحله آزمایش بالینی، پاسخ ایمنی ۳۴ شرکت کننده بزرگسال، پیر و جوان را مورد مطالعه قرار دادند.

آن‌ها در مقاله‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند: پادتن‌هایی که ویروس کرونا را از حمله به سلول‌های انسانی متوقف می‌کند با توجه به گذشت زمان، همانطور که انتظار می‌رفت کمی کاهش یافت اما سه ماه پس از تزریق واکسن همچنان این پادتن ها در بدن همه شرکت‌کننده‌ها در آزمایش، بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن تولیدی شرکت مدرنا با نام mRNA-۱۲۷۳ در دو نوبت با فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود.

با این حال متخصصان اعلام کرده‌اند حتی اگر تعداد پادتن‌ها به مرور کمتر شود باز هم جای نگرانی نیست.

متخصصان در این انستیتو گفته‌اند در صورت تزریق واکسن به احتمال زیاد اگر سیستم ایمنی بعدا و در فاصله زمانی دورتر، بار دیگر در معرض ویروس قرار گیرد، آن را به یاد می‌آورد و سپس می‌تواند پادتن‌های جدید تولید کند.

این مطالعه نشان داد که واکسن نوع خاصی از سلول‌های ایمنی را فعال می‌کند که به ایجاد به اصطلاح «پاسخ حافظه» کمک می‌کند اما این موضوع تنها در مطالعات طولانی‌تر قابل تایید نهایی خواهد بود.

واکسن مدرنا در تاریخ ۱۷ دسامبر از سوی کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن می‌تواند مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این واکسن مانند واکسن دیگر که توسط فایزر و بیون‌تک ساخته شده، مبتنی بر فناوری جدیدی است که مواد ژنتیکی را به شکل mRNA استفاده می‌کند. آران‌ای پیام‌رسان (mRNA) وظیفه‌اش، ارسال دستورالعمل‌های ژنتیک به بدن است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا پارسی خبر واکسن مدرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریبا به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

به گزارش ایندیپندنت، گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند.

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

متخصصان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد