Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ایران در حال ارسال سیگنال‌هایی برای دنبال بازگشت به گفت‌وگوها برای کاهش تحریم‌هاست از دولت آتی آمریکا خواست تا سیاستی حکیمانه مقابل ایران اتخاذ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛‌ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در سخنانی مدعی شد که ایران در حال توسعه تروریسم در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی که در کنفرانس «گفت‌وگوی منامه» صحبت می‌کرد، اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری باعث انزوای سیاسی و اقتصادی ایران شد.»   وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: «"قاسم سلیمانی" (فرمانده سابق سپاه قدس) را کشتیم تا برای ایران خط قرمز را مشخص کنیم.»   پامپئو اضافه کرد که کشورهای دیگری به روند سازش با رژیم صهیونیستی خواهند پیوست و مدعی شد که دستاوردهای دولت آمریکا با شرکایش در خاورمیانه تاریخی بوده است.   وی گفت: «توافق‌ ابراهیم بدون کارزار فشار حداکثری علیه ایران امکان پذیر نبود و این توافق تنها یک توافق صلح نبوده بلکه توافق بین ادیان سه‌گانه بوده است.»   وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد که ایران ناامیدانه در حال ارسال سیگنال‌هایی برای بازگشت به گفت‌وگوها با هدف کاهش تحریم‌هاست.   پامپئو گفت: «ایران باید از رفتارهای مخرب خود فاصله گرفته و همانند یک کشور طبیعی رفتار کند و باید با گروه‌های مسلح وابسته به ایران که از کاستی‌های توافق هسته‌ای بوده مقابله کرد.»   وی از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا خواست تا سیاست‌های حکیمانه‌ای در قبال رفتار تهران اتخاذ کند.   وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که هم اکنون زمان پایان اختلاف میان کشورهای حاشیه خلیج فارس رسیده و امیدوار به حل این اختلاف هستیم.   دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست فشار حداکثری، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.   منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی با ارائه شواهدی گفته‌اند سیاست‌ فشار‌ حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.   انتهای پیام/    انتهای پیام/ص

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

کد خبر 6094525

دیگر خبرها

  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست