Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، هیدی گرانت، مدیر آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون از احتمال انعقاد قرارداد فروش جنگنده‌های پیشرفته «F-۳۵» آمریکایی به امارات قبل از تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور خبر داد.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال امضای قرارداد قبل از تصدی تیم جدید ریاست جمهوری آمریکا گفت: این بسیار ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرانت افزود: پنتاگون هیچ کنترلی بر روند کار ندارد و منتظر تصمیم کنگره در مورد این قرارداد هستیم.

از سوی دیگر، «کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی، درباره این توافق اعلام کرد: این یک روند دو جانبه میان آمریکا و امارات است و جدول زمانی خاصی برای آن وجود ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه نوامبر گذشته به کنگره اعلام کرد که با فروش جنگنده‌های F-۳۵ به امارات متحده عربی علاوه بر هواپیما‌های بدون سرنشین نظارتی MQ-۹B و سایر سلاح‌ها و تجهیزات، با ارزش کل ۲۳.۳۷ میلیارد دلار موافقت کرده است.

این در حالی است که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا با این قرارداد مخالف هستند و طرحی را برای توقف فروش تسلیحات مذکور به امارات تنظیم کرده‌اند و جمعی از حقوقدانان آمریکایی نیز در نامه‌ای از کنگره خواستند مانع اجرای این قرارداد شوند.

واشنگتن و ابوظبی امیدوارند که در ماه میلادی جاری توافق اولیه‌ای در مورد این معامله تسلیحاتی به دست آورند، آن هم در صورتی که ترامپ بتواند، کنگره را متقاعد کند که این توافق مشروط به آن خواهد شد که امارات از این تسلیحات علیه رژیم صهیونیستی استفاده نخواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد امارات متحده عربی که حامی خلیفه حفتر است، به صورت مالی به روسیه در لیبی کمک مالی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرارداد تسلیحاتی جنگنده های آمریکایی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته نشریه بیلد اعلام کرد که رالف رانگنیک با بایرن مونیخ به توافق رسیده و می‌خواهد برای فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند.

رانگنیک در حال حاضر تحت قرارداد فدراسیون فوتبال اتریش است و بایرن در صورت توافق نهایی باید بند فسخ قرارداد او را بپردازد.

نشریه معتبر اس‌ان آکتوئل در همین رابطه تایید کرد که رانگنیک به عنوان سرمربی جدید در آستانه پیوستن به بایرن مونیخ است و جزئیات قرارداد باید مشخص شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که توافق نهایی این هفته صورت بگیرد اما بعید است تا پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید، این خبر اعلام شود.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال اتریش حداقل 10 میلیون یورو برای فسخ قرارداد رانگنیک می‌خواهد. قرارداد او تا سال 2026 اعتبار دارد.

این نشریه به نقل از منابع فدراسیون فوتبال اتریش تایید کرد که آن‌ها معتقدند که پرداخت این رقم هیچ مشکلی برای بایرن ایجاد نمی‌کند و آن‌ها آماده پرداخت غرامت هستند. به همین دلیل تیم ملی اتریش جستجو برای سرمربی جدید را آغاز کرده تا پس از یورو گزینه جدیدشان را معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست