Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:29:24 GMT

برای انجام تست رایگان HIV به کجا مراجعه کنیم؟!

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۵۰۴

برای انجام تست رایگان HIV به کجا مراجعه کنیم؟!

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، دو چالش اساسی در کنترل ایدز در کشور را برشمرد و گفت: مردم با مراجعه به مراکز مشاوره بیماری‌‌های رفتاری میتوانند به طور رایگان تست بدهند. - اخبار اجتماعی -

دکتر مینو محرز در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا درباره راه‌‌های انتقال HIV (ویروس بیماری ایدز) اظهار کرد: عفونت اچ‌‌آی‌‌وی از طریق تماس جنسی محافظت نشده (بدون کاندوم) با فرد آلوده و انتقال خون فرد آلوده به فرد سالم منتقل می‌‌شود که این اتفاق نیز در افرادی که از سرنگ مشترک برای تزریق مواد مخدر استفاده می‌‌کنند، دیده می‌‌شود همچنین در صورتی که در دوران بارداری، مثبت بودن اچ‌‌آی‌‌وی یک مادر تشخیص داده نشود، این ویروس قابل انتقال به فرزند اوست اما اگر در دوران حاملگی ابتلا به HIV در مادر تشخیص داده شود بلافاصله تحت درمان دارویی قرار می‌‌گیرد و نوزادش گرفتار بیماری نمی‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: راه عمده انتقال بیماری در کشور ما تماس جنسی با فرد آلوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آمار ایدز در ایران

وی درباره آمار ابتلا به اچ‌‌آی‌‌وی در ایران تصریح کرد: برحسب داده‌‌های موجود و نرم‌‌افزاری که UNAIDS در اختیار ما گذاشته است، یک آمار تخمینی از تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در اختیار داریم؛ آمار تخمینی نشان می‌‌دهد که حدود 60 هزار مورد مثبت HIV در ایران داریم؛ در حالی که ما حدود نیمی از تعداد مبتلایان به این بیماری را در کشور شناسایی کرده‌‌ایم و نیمی دیگر از بیماران هنوز از بیماری خود اطلاع ندارند!

دو چالش کنترل HIV در ایران

محرز افزود: دو مورد از چالش‌‌های ما در پیشگیری و درمان این بیماری در کشور، کمبود آگاهی مردم نسبت به این بیماری و انگ اجتماعی این بیماری است در نتیجه بسیاری از افراد می‌‌ترسند آزمایش بدهند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با بیان این‌‌که افراد اچ‌‌آی‌‌وی مثبت ممکن است سال‌‌ها بدون علامت باشند، خاطرنشان کرد: به دلیل دوره نهفتگی این بیماری، در صورتی که افراد تست و شناسایی نشوند، افراد دیگر را به راحتی آلوده می‌‌کنند.

برای انجام تست رایگان ایدز کجا برویم؟

وی در پاسخ به این سؤال که مردم برای انجام دادن تست ایدز باید به کجا مراجعه کنند، بیان کرد: بیش از 200 مرکز مشاوره بیماری‌‌های رفتاری در ایران وجود دارد که مردم با مراجعه به این مراکز می‌‌توانند مشاوره دریافت کنند و در صورت نیاز، به طور رایگان تست بدهند؛ در صورتی که تست فرد، مثبت شود به‌صورت رایگان تحت درمان با داروهای به‌‌روز دنیا و مراقبت قرار می‌‌گیرد و تمام نکات برای پیشگیری از انتقال این بیماری به خانواده و اطرافیانش به او آموزش داده می‌‌شود.

ایدز بیماری کشنده نیست

محرز با بیان این‌‌که ابتلا به اچ آی وی دیگر یک بیماری کشنده محسوب نمی‌‌شود، تأکید کرد: عفونت HIV یک به شرطی که فرد مبتلا، درمان و مراقبت را ادامه دهد یک بیماری کاملاً قابل کنترل است و افراد مبتلا به این ایدز می‌‌توانند در محیط‌‌های کاری و اجتماعی حضور پیدا کنند زیرا این ویروس از طریق کارهای روزمره زندگی منتقل نمی‌‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران تأکید کرد: باید انگ اجتماعی این بیماری از بین برود و افراد مبتلا بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند.

شیوع کرونا باعث اتمام ذخایر داروهای "ایدز" در برخی کشورها شدویروس "ایدز" در کدام مایعات بدن وجود دارد؟/ عمده‌ترین راه‌‌ انتقال در ایرانهزینه‌‌کرد 8 میلیاردی بیمه سلامت برای آزمایش‌ مبتلایان ایدز در سال 98انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ایدز بهداشت و درمان ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست