Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فارس من حالا میلیون‌ها سردبیر دارد؛ میلیون‌ها انسان دغدغه‌مندی که یا کمپین ثبت کردند یا از پویش‌های موردعلاقه‌شان حمایت کردند. تک‌تک آن‌ها فعال اجتماعی هستند؛ آدم‌های دردمندی که نمی‌توانند نسبت به دور و اطرافشان بی‌تفاوت باشند. فکر و انگیزه انقلابی‌شان از سوی دیگر منبع الهام‌بخشی برای رهبری و هدایت دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سلسله گزارش‌ها مستقیماً درباره آن‌هاست. سردبیران کمپین‌ساز؛ رهبران جنبش‌های مردمی فارس من. پنجمین گزارش درباره گروه مردمی «جمعیت فرهنگیان جوان» است. جمعیت فرهنگیان جوان در سال ۹۵ با هدف تاثیرگذاری بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ، تربیت دبیر شهید رجایی و عموم فرهنگیان تشکیل شد. طرح‌ریزی این جمعیت در ابتدا انتقاد از سیاست های غلط آموزش و برگزاری برنامه های مطالعاتی، تبینی بود.

بنابر گفته‌ی موسسین تشکل فرهنگیان جوان این جمعیت تا سال ۹۶ در سطح استان خراسان رضوی فعالیت داشت که در این بازه ی زمانی هر دو هفته یکبار جلساتی برای بررسی مسائل آموزش و پرورش شهرستان های استان خراسان رضوی و ارائه ی راهکار را برگزار می کردند.


خلیلی فریمانی موسس این تشکل فرهنگی مردمی در مورد آغاز فعالیت‌های رسمی این تشکل می‌گوید: «بعد از یکسال از فعالیت غیر رسمی به سمت گرفتن مجوز از وزارت کشور تحت عنوان حزب تخصصی رفتیم تا بتوانیم سال‌ها فعالیت خود را ادامه دهیم. اساسنامه جمعیت فرهنگیان جوان را با نگاهی بر اساسنامه حزب جمهوری اسلامی، انجمن اسلامی دانش آموزان، جامعه اسلامی معلمان و... با رویکرد جوان‌گرایی و خاص معلمین نوشتیم.»

وی در ادامه پیرامون ساختار این تشکل افزود: «بعد از ثبت اساسنامه باید بستر کار مشخص می‌شد. برای هر شهرستان دبیری تعیین و چارتی سازمانی مشابه آموزش و پرورش با چهارمعاونت پشتیبانی، آموزشی، پرورشی و پژوهشی ایجاد کردیم. این ۴ معاونت در حقیقت بازوی دبیرند که ابتدا کار نظارت و سپس کار علمی و پژوهشی انجام می دهند. در کنار این چارت هیات اندیشه ورزی نیز با حضور اساتید دانشگاه فرهنگیان برای گرفتن مشورت تشکیل شد.»
 


خلیلی فریمانی در مورد محرک اصلی فعالیت این تشکل می‌گوید:«در این سیر نیروسازی برای جبهه انقلاب رخ می‌دهد. افرادی که در این عرصه ابتدا با مسئله ها آشنا می شوند و سپس برای حل آن راه حل ارائه می دهند. برای حرکتی که آغاز کرده‌ایم دو موضوع محرک و پیشران کار بود نخست صحبت های رهبری در دیدارشان با تشکل های دانشجویی در سال ۹۷ و دوم صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط ایشان در بهمن ماه همان سال. وقتی ایشان از جوانان می‌خواهند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشند و دولت جوان حرب اللهی را روی کار بیاورند طبیعتا در این دولت جوان اسلامی  باید آموزش و پرورش نیز اسلامی باشد. و برای تحقق این هدف نیاز به پرورش معلمان و نیروهای کارآمد داریم.»

 

در فارس‌من گروه‌های فعال مردمی زیادی برای شنیده شدن صدای مطالبه‌گری‌شان به ما اعتماد کرده‌اند. در گزارش‌های آتی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش فرهنگیان خراسان رضوی جمهوری اسلامی فارس من فرهنگیان جوان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود