Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان سیستان بلوچستان گفت: در این مجموعه ۷۰ زن و ۵۴ مرد تحت پوشش هستند که ۱۷ نفر از آن‌ها متأهل بودند اما امروز این رقم به ۱۴ نفر رسیده و متأسفانه بنیان سه خانواده ازهم‌گسسته و جداشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم نادری جاوید، مدیر انجمن کوتاه‌قامتان بلندهمت استان سیستان بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن که دارای ۱۲۴ کوتاه‌قامت است، این روزها لحظات دشواری را نظر معیشت، اشتغال، مسکن، درمان و...می‌گذرانند. 
به بهانه روز "جهانی معلولین" گفت‌وگویی با مریم نادری جاوید داشته ایم؛ با این هدف که بخشی از مشکلاتشان را به گوش مسئولانی برسانیم که غالبا گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات و همتی برای رفع رجوع کردن آنها ندارن؛ با این همه ما به وظیفه رسانه‌ای خود عمل کرده ایم.  


مریم نادری جاوید که خود نیز کوتاه قامت است، همتی به وسعت یک شهر دارد. او با چنین همتی موفق به تاسیس "انجمن کوتاه‌قامتان بلندهمت" شده و با هدف حل مشکلات دیگر دوستان خود حالا بیش از ۱۰۰ تن از کوتاه قامتان دریادل را از سرتاسر استان بزرگ سیستان و بلوچستان گرد هم آورده است.
 

نادری، درباره احوالات این انجمن این‌گونه میگوید: این انجمن چند سالی است که با تلاش‌های فراوان در جهت حل مشکلات کوتاه‌قامتان سیستان راه‌اندازی شده و امروز دفتری در مرکز استان و در نزدیکی بهزیستی  اجاره کرده ایم تا مشکلات این طیف را بتوانیم به فضل خداوندحل‌وفصل کنیم.

ورود جدی سپاه استان به حوزه اشتغال/طلاق سه خانواده کوتاه قامت را نشانه گرفت

این فعال اجتماعی، اشتغال را مشکل عمده این قشر از افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ما در بحث اشتغال‌زایی این گروه از معلولان جامعه مشکل جدی داریم. مردهای این گروه از جامعه پس از یکی دو سال بیکاری مجبورند تن به طلاق بدهند، چراکه باید شغلی برای ادامه زندگی خود داشته باشند، البته سپاه استان سیستان و بلوچستان در حوزه اشتغال‌زایی ورود کرده و اقدامات جدی داشته اما نیاز است دیگر ارگان ها هم پای‌کار بیایند.


وی با اشاره به آمار ازدواج در میان جامعه کوتاه‌قامت ادامه داد: در انجمن ما ۷۰ زن و ۵۴ مرد تحت پوشش هستند که ۱۷ نفر از آن‌ها متأهل بودند. اما امروز این رقم به ۱۴ نفر رسیده و متأسفانه بنیان سه خانواده ازهم‌گسسته و جداشده است.
 

دختر 5 ساله ای که نمیتواند راه برود 

نادری در ادامه عنوان کرد: ما در این مجموعه، دختری ۵ ساله داریم که ضعیف بودن ماهیچه‌های بدن حتی نمی‌گذارد او چهار قدم راه برود و تعادل ندارد که به همت خیرین یک سمعک، عصا و یک ویلچر خریداری کردیم تا بتواند راه برود. یا مورد دیگر در بین همین بیماران، زنی بود که  فرزندی در آستانه تولد داشت که باید سزارین می‌کرد و بیمه سلامت به‌صورت رایگان هزینه تمامی عمل را تقبل کرد.
 
وی اضافه کرد: یکی از بیماران تحت پوشش این مجموعه نیز نیازمند عمل پیوند استخوان بود که باید ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کرد و پزشکی خیری او را به‌صورت رایگان عمل جراحی کرد و گفت به خاطر خدا این کار را می‌کنم.
 


 

کوتاه قامتان حمایتگر

نادری با اشاره به دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه انجمن یادشده، بیان کرد: ما در بدترین شرایط اقتصادی، چندین سرویس بهداشتی را در روستاهای محروم احداث کرده‌ایم، در خانه‌ای ۱۲متری یک حمام را برای خانواده ساختیم.  آنجا در یک‌بخشی از خانه با اجاق‌گاز آب گرم می‌کردند و برای حمام از آن استفاده می‌کردند که ما یک حمام و سرویس بهداشتی را برای آن خانواده احداث کردیم.

وی یادآور شد: به‌طورکلی در سه روستای محروم دراستان، چندین سرویس بهداشتی و حمام را ساختیم و دل آن‌ها را شاد کردیم.

 

حمایت سپاه استان؛ از ازدواج کوتاه قامتان تا تهیه جهیزیه 

وی از حمایت‌های سپاه درباره تهیه جهیزیه سخن گفت و ادامه داد:  ما با سپاه سیستان و بلوچستان رایزنی کردیم و ۲ سرویس کامل جهیزیه را برای نوعروس‌های این گروه تهیه و به آن‌ها تحویل دادیم.

این فعال اجتماعی با اشاره به برخی از مشکلات کوتاه قامتان گفت: مسئولان باید دختری که دستش به موهای سرش نمی‌رسد و حتی برای کوچک‌ترین نیازهای اولیه خود درمانده است را دریابند، این جای درد است چرا که باید چنین افرادی پرستار داشته باشند، اغلب آن‌ها دستانی کوچک‌تر از سایر اعضای بدن خود دارند و به همین خاطر با مشکلات جدی روبرو هستند. کوتاهی دستان بیماری عجیبی است و فرض کنیم مادر یکی از همین بیماران از دنیا برود یا خواهر و محرمی برای رعایت مسائل بهداشتی نداشته باشند، واقعا آنها باید چه کنند؟


 
 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد : پوکی و نرمی استخوان ۱۰۰ درصدی کودکان این قشر را آزار می‌دهد، این کودکان از سه‌سالگی دارای پاهای شکننده و حتی گودی کمر بوده و چگونه می‌خواهند این مشکلات را تا سنین بالاتر تحمل کنند؟

مدیر انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان سیستان بلوچستان ادامه داد: بچه‌های منطقه ما محروم هستند و باید دستگاه های متولی که در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و سایر مشکلات پزشکی فعالیت  میکنند به آنها رسیدگی کنند.

 

جان باختن سه کودک در اثر سوء تغذیه شدید


  مسئولان، بچه‌هایی با این وضعیت را چه در بودن و در نبودن این انجمن حمایت کنند، این فرزندان  متأسفانه عمر بسیاری هم نخواهند داشت، سال گذشته ۳ تن از این کودکان که دو دختر و یک پسر بودند جان خود را  در اثر سو تغذیه شدید از دست از دست دادند.

 

توانایی راحت نشستن روی صندلی را نداریم

وی جامعه معلولان کوتاه‌قامت را نیازمند حمایت خیرین دانست و خاطرنشان کرد: ما واقعاً نیازمند حمایت‌های بیشتر مسئولان و خیرین هستیم، این خیرین می‌توانند در حوزه اشتغال‌زایی دست جوانان و مردان ما را بگیرند. چراکه این مردان توانایی حدود ۳ ساعت کار در روز را ندارند و نمی‌توانند به‌راحتی روی صندلی بنشینند. گرچه با چنین وضعی ما امروز افرادی با مدارک دانشگاهی در رشته‌های مهم را دارا هستیم، یک نخبه کشوری در رشته حشره‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد داریم که امروز بیکار است.




وی در خاتمه این گفت‌وگو، معلولان کوتاه‌قامت را افرادی معلق در فضا خواند و عنوان کرد:  ما معلق روی زمین و هوا هستیم، نه پایمان به زمین می‌رسد و نه می‌توانیم به صندلی تکیه دهیم و بالاترین قد ما ۱۲۷ سانتی‌متر است و  اغلب دوستان ما حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر قد دارند. اگر حمایت دولت هم نباشد که آن‌ها شکمشان سیر نخواهد شد.


انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: انجمن کوتاه قامتان استان سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ