Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@00:26:21 GMT

موزه اسناد و نسخ خطی بجنورد بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۸۷۷

موزه اسناد و نسخ خطی بجنورد بازگشایی می‌شود

علی مستوفیان گفت: موزه اسناد و نسخ خطی مرکز خراسان شمالی با پایان یافتن چیدمان در مجموعه فرهنگی و تاریخی عمارت مفخم هفته آینده با محتوا و شکل جدید بازگشایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مستوفیان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: این موزه که بر اثر وقوع زلزله در سال 96 در بجنورد آسیب دیده بود، مرمت شده و امکانات آن ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستوفیان گفت: راه اندازی دوباره این موزه با صرف یک میلیارد و 500 میلیون ریال عملیاتی شد که پس از بازگشایی در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا استان بازدید برای عموم آزاد می شود.

وی خواستار شد: مردم استان برای جلوگیری از تخریب آثار قدیمی که در اختیار دارند می توانند برای حفظ این آثار قدیمی، آنها را به این موزه اهدا کنند.

به گزارش عصر اترک، موزه باستان شناسی و مردم شناسی اسناد و نسخ خطی در مجموعه فرهنگی-تاریخی عمارت مفخم، موزه قلعه جلال الدین گرمه همچنین دو موزه تاریخ و حمام در شهرستان های فاروج و جاجرم، موزه های فعال خراسان شمالی هستند که در مجموع 9 هزار و 550 متر مربع فضای فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی