Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ جمال الدین عزیزی اظهار داشت: یزد چندی پیش به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شد که برای ایجاد دسترسی شهری بهتر در یزد و اجرای موفق آن در شهر جهانی، مناسب سازی شهری در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه طرح هفت‌خوان در همین راستا در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است، افزود: طرح هفت خوان قدم بعدی برای اجرای آزمایشی مناسب سازی شهری در شهر جهانی یزد است و در این دوره از طرح فعلا در یک معبر مشخص شده در سطح شهر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیزی با اشاره به اینکه طرح هفت خوان از میدان همافر آغاز می شود و پس از طی میادین باهنر، آزادی، شهید بهشتی، امیرچقماق (چهارراه شهدا) و برج ساعت، به خیابان مسجد جامع می رسد، عنوان کرد: این طرح در یک مسیر رفت و برگشت به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می شود.
وی، هدف از اجرای این طرح را استفاده آسان از معابر شهری برای همه پیاده ها اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح نگاه ویژه به معلولان داریم اما با مناسب‌سازی این معبر تردد برای همه شهروندان راحت‌تر خواهد شد.
شهردار یزد ادامه داد: این طرح به صورت ضربتی و در یک دوره زمانی بین یک ماه تا چهل روز اجرا می شود و تلاش ما بهره برداری از آن در روز جهانی معلولان است.
عزیزی یادآور شد: مشکلات مسیر یاد شده توسط یک گروه پایش شناسایی شده و اکنون در حال ارائه طرح برای رفع موانع هستند که امیدواریم تجربه ای خوب و موفق باشد و بتوانیم از آن در سایر نقاط شهر نیز استفاده کنیم.
وی، مناسب سازی شهری را یک الزام در شهرها دانست و افزود: اکنون شهرها به سمت پیاده محوری در حال حرکت هستند که با توجه به نقص زیرساخت‌های شهر یزد، این مهم باید به سرعت در شهرجهانی نیز عملیاتی شود.
شهردار یزد ادامه داد: در شرایط فعلی مدیریت شهری از اجرای پروژه های کلان به سمت پروژه های خرد و کوچک به داخل محلات رفته و رویکرد شورای شهر نیز همین است.
وی، هزینه اجرای طرح هفت خوان را نیز یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از بودجه های شهرداری مناطق نیز با توجه به مشارکت تمام شهرداری‌ها در این طرح استفاده می شود.شهردار یزد ادامه داد: در شرایط فعلی مدیریت شهری از اجرای پروژه های کلان به سمت پروژه های خرد و کوچک به داخل محلات رفته و رویکرد شورای شهر نیز همین است.
وی، هزینه اجرای طرح هفت خوان را نیز یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از بودجه های شهرداری مناطق نیز با توجه به مشارکت تمام شهرداری‌ها در این طرح استفاده می شود.

48 

کد خبر 1462984

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد مناسب سازی شهر طرح هفت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛جلیل جعفری گفت: برای بهبود عملکرد خدمات شهری، افزایش کیفیت بهداشت شهری و همچنین کاهش آمار خسارات وارده بواسطه زباله گرد‌ها و افزایش فرهنگ ساعت مقرر بیرون گذاری زباله، خدمات شهری منطقه ۲، مرحله دوم طرح جمع‌آوری مخازن و گاری‌های چهارچرخ سطح منطقه را آغاز کرد.
وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ عدد مخزن زباله از معابر اصلی منطقه ۲ جمع‌آوری شد.
مسئول خدمات شهری منطقه دو شهرداری شهرکرد گفت: اگر این طرح به درستی اجرا شود، شاهد مهار پدیده زباله‌گردی خواهیم بود و به دنبال آن، مراکز خرید ضایعاتی که چهره نازیبایی برای بعضی از نقاط شهر ایجاد کرده است نیز جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات