Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:53:22 GMT

سیستان و بلوچستان و وضعیتی که همچنان قرمز ماند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۶۲۲۷

سیستان و بلوچستان و وضعیتی که همچنان قرمز ماند

به گزارش ایرنا از اسفند سال گذشته که کرونا شروع شد رنج زیادی را همه ایران دیدند عده‌ای در این بین عزیزان خود را به خاک سپردند و کشور در داغ از دست دادن فرزندان و متخصصان و فعالان حوزه بهداشت و درمانش در ماتمی سخت فرو رفت.

همه عوامل و دست اندرکاران کشوری از مقامات عالی رتبه کشور تا حتی کوچکترین دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها برای مقابله با این ویروس ناشناخته آستین همت بالا زده و به میدان آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع کرونا کم کم که شرایط جنگی بر اوضاع و احوال بهداشتی کشور حاکم شد مردم سیستان‌وبلوچستان نیز که در حافظه تاریخی شان روزهای جنگ را به خاطر داشتند با اقدامات جهاد گونه از جان و مال خود برای صیانت  از سلامت هموطنانشان گذشتند.

اما در این بین آهنگی ناهمگون نیز وجود داشت...

 در کنار از جان گذشتگی‌های کادر درمان و مردم اصیل  و بافرهنگ سیستان‌وبلوچستان عده‌ای از روی نا آگاهی تمام تلاش‌های مقابله ای با ویروس کرونا را خنثی کردند.

عده ای از مردم با وجودی که نظاره‌گر شرایط سخت و برهم خوردن اوضاع اقتصادی اصناف و بازاریان و نفس‌های به تنگ آمده مردم و کادر درمان بیمارستان‌ها بودند همچنان بر برگزاری دورهمی‌ها و جشن‌های غیرضروری خود مداومت داشتند.

همه به اینجا ختم نشد  زمانی که تصمیمات کشوری بر این موضوع استوار شد که برای مقابله با شیوع ناباورانه موج سوم ویروس کرونا محدودیت های هوشمند در سطح شهرها ایجاد  شود باز عده‌ای با رعایت نامتناسب و گزینشی، پروتکل های بهداشتی را نادیده گرفتند.                                                                          

 خبرنگار ایرنا در گفت‌‍‌وگوهایی با رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیرکل دفتر مدیریت بحران و سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت این استان را در روند اجرای طرح محدودیت‌ها  بررسی کرد.

وضعیت هشدار شهرهای سیستان و بلوچستان تغییری نکرده است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان دراین گفت‌وگو  اظهار داشت: وضعیت حوزه زابل و زاهدان قرمز است حوزه زابل منظور شهر زابل است اما به جهت اینکه تردد ها بین حوزه های شهرستانی زابل و سایر شهرهای سیستان وجود دارد در زمینه اعمال ترددها در این شهر به مانند شهرهای وضعیت قرمز رفتار خواهیم کرد.
 عباسعلی ارجمندی افزود: در حوزه زاهدان شهر نصرت آباد و شهرستان میرجاوه به همین شکل بوده و همان محدودیت‌های قرمز اعمال می‌شود.
و ی بیان کرد: در حوزه جنوب سیستان‌وبلوچستان شهرهای سراوان و سیب و سوران وضعیت نارنجی و بقیه شهرها در وضعیت زرد قرار دارند و اعمال محدودیت‌های مدیریت بیماری کرونا بر اساس وضعیتی که دارند زرد، نارنجی یا قرمز اعمال خواهد شد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان بااشاره به اینکه روز دوشنبه دوباره وضعیت ها اعلام خواهد شد تصریح کرد: تا روز دوشنبه محدودیت های قرمز را اعمال می کنیم تا لبه پرتگاه نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: بخش اصناف و مشاغل آزاد در سطح استان همکاری تمام داشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کامل کردند که لازم است از این همکاریها قدردانی شود.
ارجمندی بیان کرد: بخشی هم وجود دارند که هم در حوزه زابل و هم در حوزه زاهدان هنوز بسیاری از پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و مراسم و دورهمی های خود را اگر تالار ها بسته شده در منازل شخصی برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: اگر مراسمی در داخل منازل برگزار می‌شود انتظار است برای حفظ جان خود و اطرافیان‌شان پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را حتما رعایت و با جمعیت بسیار کم برگزار کنند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان وبلوچستان ادامه داد: ساعت نشستن‌ها و دورهمی‌ها بسیار پایین باشد زیرا عامل بیشتر واگیری و مبتلایان برگزاری همین دورهمی‌ها ست که رقم آن را به ۵۵ درصد رسانده است.
وی بیان کرد: انتظار ما از مردم این است که کماکان به رعایت نکات بهداشتی در حوزه ترددها، دورهمی‌ها و مراسم اهتمام داشته باشند.

افزایش آمار مبتلایان کرونا و در نهایت مرگ

روند کرونا در سیستان و بلوچستان سیر صعودی خود را حفظ کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان‌وبلوچستان به حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص دارد.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: هم‌اینک ۱۲۴ مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سیستان‌وبلوچستان بستری هستند. 

وی بیان کرد: همچنین ۲۵۳ بیمار با علائم‌ تنفسی در بیمارستان‌های ‌اسیتان بستری هستند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در سیستان‌وبلوچستان را ۹۹۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۶ نفر در شبانه روز گذشته به تعداد فوتی‌های کرونا در این استان افزوده شدند.

وی  گفت: ۸۳ درصد موارد ابتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ویروس کرونا اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان محدودیت های کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان ویروس کرونا محدودیت ها پروتکل ها دورهمی ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی