Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی صدیقی درباره فرصت های تحقیقاتی در ایام کرونا، افزود: با توجه به مشکلات اعزام و خروج دانشجویان و نیز مشکلات اجرایی در راستای نرخ ارز، سهمیه زیادی برای اعزام دانشجویان به فرصت های مطالعاتی در ۶ ماه دوم سال جاری اختصاص پیدا نکرد.
وی در خصوص ادامه طرح فرصت های مطالعاتی داخل به عنوان جایگزین فرصت مطالعاتی خارج از کشور، گفت: سازمان امور دانشجویان فرصت های مطالعاتی داخل را توصیه کرد تا دانشجویان این فرصت ها را در دانشگاه های بزرگ تر بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور میزان مقرری دانشجویان برای فرصت های داخل، همچنین وجوه پرداختی حمایتی به دانشگاه ها برای استفاده این دانشجویان از آزمایشگاه ها افزایش یافت.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه مقرری این فرصت ها برای ۶ ماه دوم سال ۲ برابر شده است، خاطرنشان کرد: محدودیتی برای سهمیه فرصت های مطالعاتی داخل وجود ندارد، از این رو امسال ۴۰۰ سهمیه فرصت مطالعاتی داخل کشور اختصاص یافت و دانشگاه ها از این سهمیه ها به طور کامل استفاده کردند.
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: بسیاری از نیازهای دانشجویان برای اجرای پروژه ها با فرصت های مطالعاتی داخل کشور برآورده می شود. همچنین به جای اعزام یک دانشجوی دکتری به بورس خارج از کشور، هشت دانشجو می توانند از فرصت مطالعاتی داخل کشور استفاده کنند.
صدیقی درباره امکان ادامه فرصت مطالعاتی خارج از کشور افزود: اعزام به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور برای مواردی که دانشجویان پروژه های اضطراری دارند، فقط به مدت ۶ ماه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، از یک سال و نیم گذشته فرصت های مطالعاتی داخل کشور برای دانشجویان دکتری به دلیل نوسانات چشمگیر بهای ارز توسط سازمان امور دانشجویان صورت گرفته است. جدی بودن اجرای فرصت های مطالعاتی داخل تا جایی ادامه داشت که در دفترچه کنکور دکتری به دانشجویان اعلام شد فرصت های مطالعاتی داخل جایگزین بورس های خارج از کشور می شود.
در این شرایط تعداد دانشجویانی که در فاصله سال های ۹۳ تا ۹۷ از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کردند، به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان فرصت های مطالعاتی فرصت های مطالعاتی داخل مطالعاتی خارج از کشور مطالعاتی داخل کشور فرصت مطالعاتی فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر

نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس دانشگاه، تعدادی از دانشجویان و نمایندگان شرکت‌ها مختلف، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد. 

محسن زاده، دبیر اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری این نمایشگاه‌، با اشاره به اینکه امسال اولین نمایشگاه بعد از دوران کرونا برگزار شده است، مطرح کرد: با یک فراخوان اعلام کردیم که شرکت‌هایی که مایل به ارتباط با دانشگاه هستند و قصد دارند از میان دانشجویان نیرو جذب کنند، به نمایشگاه کار بیایند و موقعیت‌های شغلی خود و فرهنگ سازمانیشان را ارائه بدهند و به مزایای اشتغال در سازمان برای دانشجویان بپردازند تا چه دانشجویان چه فارغ‌التحصیلان بدانند شرکت‌هایی هستند که می‌توانند برای آن‌ها رزومه بفرستند، در آن جذب شوند و برای استعداد آن‌ها ارزش قائل می‌شود.

او ادامه داد: در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰ شرکت حضور دارند و سعی کردیم حوزه‌های مختلف را پوشش دهیم.

او از حوزه‌هایی چون حوزه نفت و گاز، شیمی، مواد شوینده، صنایع غذایی، مخابرات، سیستم اتوماسیون اداری، عمرانی به عنوان حوزه‌های حاضر در نمایشگاه کار نام برد و هدف این تنوع را بهره‌بری دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره امکان استفاده دانشجویان سایر دانشگاه‌ها مطرح کرد: با سیاستی که مسئولین دانشگاه در پیش گرفته‌اند هدف این است که همه دانشجویان و کارجویان از نمایشگاه بازدید کنند و برای همه رایگان است.

محسن‌زاده افزود: علاوه بر نمایشگاه، یک سری کارگاه های خیلی جذاب داریم که به صورت موازی با نمایشگاه در سالن‌های آمفی تئاتر  و در حوزه های مختلفی چون برنامه نویسی ،مکانیکی، روانشناسی ، تغییر مسیر شغلی و کوچینگ برگزار می‌شود تا زمینه‌ای مقدماتی باشد برای اینکه دانشجویان بتوانند با علایق خود بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت به مدت سه روز برپا خواهد بود دانشجویان و کارجویان می‌توانند از آن بازدید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • فرشباف: تراکتور باید بسته بازی کند و به خط حمله استقلال فضا ندهد/تماشاگران بدانند هنوز فرصت کسب سهمیه آسیا وجود دارد
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود