Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دانش‌آموزان در برخی روستاهای شهرستان مراوه تپه برای استفاده از شبکه شاد مجبورند بالای تپه ماهورها بروند تا شاید بتوانند محتوای درسی خود را دریافت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراوه تپه ، برخلاف آنچه استاندار گلستان گفته که حدود 5 درصد دانش‌آموزان این استان به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند اما آمارهای آموزش و پرورش گلستان نشان می‌دهد این تعداد حدود 40 درصد دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار عدم دسترسی بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان به تجهیزات لازم برای استفاده از شبکه " شاد"، مشکلات آنتن دهی و اینترنت را هم باید به آن اضافه کرد.

در شهرستان مرزی مراوه تپه دانش‌آموزان برای استفاده از شاد مشکلات زیادی دارند و باید روزها از تپه‌های اطراف روستا بالا بروند تا شاید اینترنت تلفن همراه آنان وصل شود و بتوانند در کلاس‌های آنلاین شرکت و یا فقط محتوای درسی را دانلود کنند که آن هم صبر زیادی می‌خواهد.

حالا هم که شیوع کرونا تشدید شده و به علت محدودیت‌های اعمال شده مدارس در گلستان مانند خیلی از مناطق دیگر تعطیل است، دانش‌آموزان چاره‌ای جز استفاده از شبکه شاد برای تحصیل ندارند.

دانش‌آموزان در روستاهایی مانند دادلی غزنین، بسطام دره، مردم دره، گوک تپه و غیره برای استفاده از شاد مشکلات زیادی دارند و لازم بود پیش از فرارسیدن سال تحصیلی جدید مسئولان فکری به حال آموزش مجازی در این مناطق می‌کردند.

یکی از روستاییان این منطقه گفت: ‌در مناطقی مانند گوک دره و بسطام دره اینترنت پرسرعت نداریم در این مناطق فقط دو اپراتور تلفن همراه فعال است که برقراری تماس و استفاده از اینترنت E از طریق یکی از این اپراتورها امکانپذیر است و اپراتور دیگر حتی آنتن دهی برای برقراری تماس را هم ندارد.

وی اضافه کرد: با این وضع دانش آموزان پرتلاش و سخت کوش این نقاط برای این که از درس خود در سامانه شاد عقب نمانند به ناچار و ناگزیر بر بالای بلندی‌ها و تپه‌های اطراف روستاها می‌روند چون فقط در آن نقاط امکان اتصال به اینترنت کم سرعت وجود دارد.

80درصد دانش‌آموزان کردستانی عضو "شاد" هستند/ 350 مدرسه روستایی محروم از اینترنت 80 درصد مشکلات شاد در قم مربوط به پهنای باند و کندی سرعت اینترنت است تلاش کمیته‌های فنی برای حل مشکل سرعت شبکه شاد

محمد احمدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان درباره وضعیت دسترسی روستاهای استان به اینترنت گفته حدود 90 درصد روستاهای گلستان از اینترنت بهره‌مند هستند که البته نمی‌توان گفت اینترنت در همه این روستاها کیفیت خوبی دارد.

وی به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره اشاره کرد و افزود: ما مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه 80 درصد روستاها را به اینترنت پرسرعت متصل کنیم. برنامه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان این است که تا پایان امسال، 99 درصد مناطق استان از اینترنت بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با بیان اینکه در دوران محدودیت‌های کرونایی به دنبال توسعه و کیفیت شبکه اینترنت هستیم، گفت: یقیناً توسعه در دو هفته امکان‌پذیر نیست و زمان بیشتری می‌خواهد اما در فاز جدید طرح رومینگ بین اپراتوری، 28 روستا از این طرح بهره مند شدند. در ایناگر در هر نقطه از این 28 روستا که امکان رومینگ باشد و یکی از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اینترنت داشته باشند، کاربران با سیم کارت هر کدام از این اپراتورها می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.

وی ادامه داد: این طرح ممکن است پنج درصد ظرفیت مناطق تحت پوشش اینترنت در استان گلستان را افزایش دهد، البته چالش‌هایی هم به همراه خواهد داشت اما ارزش آن را دارد که مشکل تعدادی از هم استانی‌ها را برطرف کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: در فاز جدید این طرح صحت سنجی اولیه انجام خواهد شد تا ضعف آن را بسنجیم و امیدواریم با این اتفاق مشکل برخی دانش‌آموزان این مناطق که استفاده از اینترنت برای آنها مشکل بود برطرف شود.

وی این را هم گفت که برنامه داریم در یک ماه پیش رو 50 روستای دیگر از اینترنت باکیفیت بهره مند شوند تا مناطق تحت پوشش اینترنت در گلستان به 95 درصد برسد.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده دانش آموزان بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!