Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: با درخواست نخبگان فرهنگی، علمی و اجتماعی ۲۸ سازمان مردم‌نهاد امر به معروف در قالب گروه‌های جهادی در گیلان تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عبدالکریم علیزاده صبح امروز در مراسم مجازی آغاز به کار رسمی 9 گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های استان گیلان با بیان اینکه بیش از 30 گروه جهادی در گیلان فعال است اظهار داشت: 28 سازمان مردم‌نهاد امر به معروف نیز در آستانه صدور مجوز نهایی و تشکیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه گروه‌های جهادی امر به معروف با حداقل 7 عضو و یک سرپرست تشکیل می‌شود افزود: این گروه‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، محیط زیست، مسئولان، سلامت، فضای مجازی، اقتصاد و صنعت، حقوقی و مبارزه با مفاسد اداری تشکیل و به‌صورت رسمی آغاز به کار کرده‌اند.

وی گفت: نخبگان فرهنگی و اجتماعی، دانشگاهیان، فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و آحاد مردم شریف استان گیلان می‌توانند با مراجعه وبگاه http://motalebh.ir/ و همچنین ستادهای شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر یا معاونت مطالبه‌گری ستاد استان در خصوص نحوه تشکیل، راه‌اندازی و دریافت مجوز تشکیل گروه‌های جهادی مشاوره دریافت کنند.

اقدام جالب زوج جوان گیلانی در ایام کرونا/ وقتی هزینه عروسی خرج نیازمندان شد+ فیلمانتقاد نماینده ولی‌فقیه در گیلان از گرانی مرغ در استان؛ دستگاه‌های نظارتی چه می‌کنند؟روزگار پریشان دستفروشان گیلان ـ 1| خبرنگار تسنیم پای سفره دل دستفروشان / صداهایی که کمتر شنیده می‌شود + فیلم

علیزاده افزود: گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در حوزه صدور پروانه برای اراضی نسق، رعایت اصول بهداشتی در انبارهای موادغذایی، مبارزه با مفاسد اداری، پیگیری برقراری عدالت در پرداخت یارانه مطبوعات، مبارزه با مفاسد اقتصادی، عدالت درمانی و جرایم سایبری ورود جدی داشته‌اند که پس از وصول نتیجه به مردم ولایتمدار استان گیلان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال شناسایی الگوهای موفق در عرصه‌های تخصصی گروه‌های جهادی هستیم تاکید کرد: در بررسی برای صدور مجوز گروه‌های جهادی، استفاده از دو نیروی متخصص در زمیه فعالیت گروه جهادی الزامی بوده و علاوه بر آن اعضای گروه‌های جهادی در دوره‌های آموزشی تخصصی پیش از آغاز فعالیت رسمی نیز شرکت می‌کنند.

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف گیلان با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم برای تبدیل مطالبه@گری به‌عنوان یک گفتمان جاری و متعالی در جامعه تلاش کنند گفت: رسانه‌های رسمی می‌توانند در حوزه ترویج و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیشگام بوده و نقش‌آفرین باشند و در این مسیر ستاد امر به معروف آماده هر گونه همکاری با اصحاب رسانه است.

انتهای پیام/611/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف گروه های جهادی استان گیلان مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خدمتکار بعد از ظهر پنج شنبه در خصوص برگزاری اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران در سال جاری از آغاز اجرایی سازی «طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی» در سراسر کشور و به موازات آن در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی، ارزیابی و رتبه بندی سازمان و تشکل‌های مردم نهاد، توسط سازمان امور اجتماعی کشور راهبری می‌شود.

وی هدف نهایی اجرای «طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی» را بکارگیری ظرفیت‌ها در جهت حل نظام مسائل حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این طرح در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران توسط مؤسسه مجری در استان تدوین و سایر اعضا نقطه نظرات خود را اعلام کردند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از فرصت ۱۰ روزه به فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تهران برای همکاری با دبیرخانه این طرح خبر داد و عنوان کرد: ضروری است که در این مدت فرمانداری‌ها جدی تر از روزهای قبل نسبت به ارتباط گیری با مجموعه‌های مردمی و ظرفیت‌های مردمی استان اقدام کنند.

خدمتکار شناسایی و ثبت اطلاعات ظرفیت‌های مردم نهاد را در گام اول مهم دانست و افزود: پس از فاز اول و در گام‌های بعدی می‌توانیم ارزیابی و رتبه بندی و به کارگیری از ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

وی به ارائه گزارش اداره کل بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش‌ها مقرر شد که همکاری جدی در روزهای آینده بین دبیرخانه «طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی» و اداره کل‌های مذکور برقرار و ظرفیت‌های آن مجموعه مردمی به کارگیری شود.

خدمتکار در خصوص فعالیت و بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های مردمی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد، فرماندار ی ها، استانداری و نیروهای جهادی‌ها مثل بسیج ابراز امیدواری و افزود: ضروری است که اطلاعات و داده‌های این نهادها سریعاً بهره برداری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت ارزیابی‌از مجموعه‌های مردمی، عنوان کرد: در این زمینه نیازمند ورود جدی تر هستیم و مقرر شد که به صورت سالانه از این مجموعه‌ها که از استانداری و فرمانداری‌های استان تهران مجوز دارند یک نوبت بازدید و ارزیابی میدانی به عمل آورده شود و شرط تمدید این مجموعه‌ها منوط به ارزیابی میدانی و ارائه گزارش فعالیت به شورای توسعه خواهد بود.

خدمتکار از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند سازی مدیران مردم نهاد استان تهران خبر داد و گفت: این برنامه در شش ماه اول سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در ادامه از موافقت با درخواست تأسیس دو سازمان مردم‌نهاد، تحت عنوان «مجمع خیرین مهارتی استان تهران» و «انجمن رهایی یافتگان از مصرف الکل» در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران نیز خبر داد و اظهار کرد: با احتساب دو مجموعه جدید مجموعاً ۴۹۷ مجوز سازمان مردم نهاد توسط استانداری تهران و بیش از ۲۷۰ مجوز توسط فرمانداری‌های سطح استان صادر شده است که حوزه فعالیت سازمان‌هایی که توسط استانداری صادر می‌شود در سطح استان و حوزه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد که توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شود در سطح شهرستان خواهد بود.

کد خبر 6088618

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه