Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صحاف مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه غربالگری شنوایی کلیه نوزادان در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های استان اجرا می‌شود، گفت: در صورت شناسایی معلولیت‌های مربوط به شنوایی در کودکان زیر ۲ سال می‌توان با کاشت حلزون از ناشنوایی کامل کودکان پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بر همین اساس امسال ۶۳ هزار کودک در استان تحت غربالگری شنوایی قرار گرفته اند و در صورت وجود مشکل در هر یک از آن‌ها اقدامات لازم جهت کاشت حلزون و پیشگیری از ناشنوایی انجام شده است.

صحاف پیشگیری از معلولیت‌ها را از فعالیت‌های اصلی و محوری بهزیستی آذربایجان شرقی جهت کاهش افراد دارای معلولیت در جامعه بیان کرد و افزود: این مجموعه همواره درصدد پیشگیری از معلولیت افراد جامعه از طریق برنامه‌های آگاه سازی و غربالگری است و در این زمینه برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارد.

او افزود: بهزیستی آذربایجان شرقی با همکاری سایر ارگان‌ها و به ویژه تشکل‌های مردم نهاد برنامه‌های آگاه سازی برای ۴۲ هزار نفر از مردم استان را اجرا کرده است.

صحاف از اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم در استان نیز خبر داد و گفت:امسال تعداد ۱۶۰ هزار کودک در سنین سه تا ۶ سال در قالب این برنامه معاینه شدند و به دلیل امکان درمان این بیماری در سنین پایین و پیشگیری از نابینایی کودکان در صورت وجود مشکل، به چشم پزشک جهت تشخیص دقیق و اقدامات درمانی ارجاع داده شدند.

او گفت: مشاوره ژنتیک از سایر اقدامات پیشگیرانه اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی است که تاکنون افزون بر ۶۰۰ مشاوره ژنتیک طی امسال در این مرکز به انجام رسیده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری شنوایی بهزیستی آذربایجان شرقی بهزیستی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی