Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سردار رمضان شریف شامگاه شنبه در بندرعباس اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، فرمانده کل سپاه طی تماسی با دکتر نمکی وزیر بهداشت، آمادگی سپاه و بسیج را برای کاهش آلام مردم اعلام کردند.

وی افزود: در طول این ماه‌هایی که از شیوع کرونا طی شده است در 4 زمینه مشخص سپاه ورود کرده که آگاهی‌بخشی و آموزش بخشی از این برنامه بود که همگام با صدا و سیما پیگیری شد و ما نیز از ظرفیت‌های خودمان در این زمینه بهره گرفتیم تا بتوانیم به بدنه سلامت کشور کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سپاه ادامه داد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های کشور نیز از سوی سپاه تأمین شد و در گام مهم دیگری که صورت گرفت، امکانات و تجهیزات درمانی سپاه و مراکز درمانی و بیمارستان‌های سپاه از جمله بیمارستان مهم بقیت الله تهران نیز به کمک درمان کرونا آمد و دیگر بیمارستان‌های ثابت و سیار و صحرایی سپاه نیز به میدان آمدند.

سردار رمضان شریف به اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور اشاره و عنوان داشت: این طرح حاصل مشارکت بسیج و وزارت بهداشت است که در این دوره غربالگری برای کمک به شناسایی مبتلایان و کمک برای درمان و شناسایی افرادی که نیاز به مراقبت ویژه دارند با همکاری خانه‌های بهداشت در دستور کار است تا بتوانیم در قالب تیم‌هایی که متشکل پزشک، پرستار، بهیار، مسؤول تأمین لجستیک و ... نیز در آن دیده شده، یک امکان بهتری در درون محلات برای کمک به بیماران کرونایی و درمان آنها فراهم کنیم.

وی از دستاوردهای این طرح را کمک به کاهش مشکلات بیماران کرونایی و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا برشمرد و تصریح کرد: این طرح بواسطه پراکندگی گسترده پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور و از جمله تا عمق محلات، می‌تواند با همکاری وزارت بهداشت به اهداف ارزشمند آن که همانا تقویت ارائه خدمات به مردم در مواجهه با این بیماری است، برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082997 برچسب‌ها رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا