Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه هیئت دولت درباره تخفیف در گازبهای مشترکان خوش‌مصرف را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، متن این مصوبه که توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده، به شرح زیر است:

هیئت وزیران در جلسه‌ ۱۳۹۹/۹/۵ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشترکان گاز بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی شانزدهم آبان ماه تا پانزدهم اسفند ماه هر سال نسبت به دوره مشابه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد مشمول تخفیف پاداش صرفه‌جویی معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

تبصره ١: برای ساختمان‌هایی که تنها در سال ۱۳۹۸ دارای سابقه مصرف گاز طبیعی باشند مبنای مقایسه سال ۱۳۹۸ خواهد بود. مشترکان گاز طبیعی که از سال ۱۳۹۹ یا پس از آن گازرسانی می‌شوند از سال بعد از گازرسانی بر مبنای مصرف گاز سال قبل مشمول این تصویب‌نامه خواهند شد.‌

تبصره ٢: دستورالعمل نحوه اعمال معادل‌سازی مصرف گاز بر اساس دمای یکسان ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه توسط وزیر نفت ابلاغ می‌شود.

۲. با هدف مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضروری بخش خانگی در صورتی که مصرف گاز مشترکان یادشده در بازه زمانی مذکور در بند ۱ این تصویب‌نامه نسبت به میانگین مصرف آنها در دوره مشابه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره‌ صورتحساب بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد، کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۱۵ درصدی با رعایت بند ب ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها (مصوب ۱۳۸۸) و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

۳. در صورتی که مصرف گاز ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۱۳۸۶) در بازه زمانی مندرج در بند ۱ این تصویب‌نامه از ۸۰ درصد میانگین مصرف آنها در دوره مشابه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیشتر شود، کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۵۰ درصدی با رعایت بند ب ماده ۱ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

۴. در صورتی که مشترکان غیر خانگی گاز طبیعی با مصرف ۵٠٠٠ مترمکعب در ساعت و بالاتر با درخواست شرکت ملی گاز ایران در بازه زمانی مذکور در بند ۱ این تصویب‌نامه حداقل برای ۱۰ روز متوالی مصرف خود را به میزان ۳۰ درصد کاهش دهند، متناسب با میزان کاهش مصرف گاز، مشمول تخفیف معادل ۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

۵. منابع حاصل از اجرای این تصویب‌نامه با رعایت قوانین و مقررات مربوط صرفاً برای مدیریت تقاضا، کاهش هدررفت، بهینه‌سازی مصرف گاز و توسعه گازرسانی هزینه می‌شود.

۶. مشترکان گاز طبیعی که از تسهیلات مصوبه شماره ۳۸۳۹۸۸ مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۳ شورای اقتصاد و اصلاحات بعدی آن در خصوص بهینه‌سازی سامانه‌های گرمایشی/ موتورخانه بهره‌مند شوند مشمول مزایای تشویقی این تصویب‌نامه نخواهند شد.

۷. در اجرای این تصویب‌نامه شرکت ملی گاز ایران/ شرکت‌های گاز استانی موظف‌اند از طریق درج در قبوض، پیامک و تعامل مستمر با مشترکان گاز، نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان اقدام کنند.

۸. مشترکان مصرف‌کننده خوراک پتروشیمی مشمول احکام این تصویب‌نامه به جز بند ۴، نمی‌شوند.

برچسب هااسحاق جهانگیری تخفیف در گازبهای مشترکان خوش ‌مصرف حسن روحانی قبض گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری حسن روحانی قبض گاز آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تصویب نامه مشترکان گاز گاز طبیعی مصرف گاز ۱۵ درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه قطعی ایران برای اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است

سهمیه کشورمان در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا قطعاً ۱+۲ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته سایت فوتی رنکنیگز آخرین به روز رسانی رده بندی لیگ‌های فوتبال آسیا را اعلام کرد که مطابق این رده‌بندی ۱+۱، سهمیه ایران برای فصل ۲۶-۲۰۲۵ لیگ نخبگان (الیت) آسیا در نظر گرفته شده است.

البته سهمیه کشورمان برای اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۵-۲۰۲۴، ۱+۲ قطعی شده و براین اساس قهرمان لیگ برتر همراه با نائب قهرمان این مسابقات در صورت کسب مجوز حرفه‌ای، مستقیم در مرحله گروهی لیگ نخبگان حاضر می‌شوند و قهرمان جام حذفی نیز باید در پلی‌آف شرکت کند.

البته اگر قهرمان جام حذفی با رتبه‌های اول یا دوم لیگ برتر مشترک باشد یا مجوز حرفه‌ای دریافت نکند، تیم سوم لیگ برتر راهی پلی‌آف خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو، سهمیه هر کشور برای فصل ۲۵-۲۰۲۴ را مطابق رنکینگ سال ۲۰۲۲ اعلام کرده و برهمین اساس ایران که در رنکینگ آن سال با ۷۲ امتیاز، رتبه پنج آسیا را در اختیار داشت، در اولین دوره لیگ الیت ۱+۲ سهمیه دارد.

قرار است مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان (الیت) از ۳۰ جولای (نهم مرداد) برگزار شود. پلی‌آف دوم و سوم این تورنمنت نیز ششم آگوست و ۱۵ آگوست (۱۶ مرداد و ۲۵ مرداد) انجام خواهد شد. مرحله گروهی نیز ۱۶ و ۱۷ سپتامبر (۲۶ و ۲۷ شهریور) آغاز خواهد شد. فرمت لیگ الیت نیز به این شکل است که ۱۲ باشگاه در شرق و ۱۲ باشگاه در غرب آسیا در یک گروه قرار می‌گیرند و هر تیم هشت بازی انجام خواهد داد. این مرحله در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۵ (اول اسفند) به اتمام خواهد رسید. پس از آن ۴ تیم برتر مناطق شرق و غرب راهی عربستان می‌شوند که سوم تا پنجم مارس (۱۳ تا ۱۵ اسفند) آغاز خواهد شد.

با این وجود با توجه به نتایج اخیر نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان، قطعاً سهمیه ایران برای دو فصل بعد ۱+۱ خواهد بود و اگر تیم‌های ایرانی بتوانند عملکرد درخشانی در فصل ۲۵-۲۰۲۴ داشته باشند، امتیازهای کشورمان برای فصل ۲۷-۲۰۲۶ محاسبه خواهد شد و بار دیگر احتمال افزایش سهمیه وجود خواهد داشت.

منبع: فارس

کد خبر 748405

دیگر خبرها

  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا
  • سهمیه قطعی ایران برای اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد