Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ایرنا، طی چند روز اخیر ارزش سهام در سراسر جهان پس از افزایش قیمت‌های ماه نوامبر  که پاسخی بود به نتایج بهتر از حد انتظار چندین واکسن ویروس کرونا و امیدواری به کاربرد آنها قبل از پایان سال میلادی، سقوط کرد. البته شاخص داوجونزدر نیویورک بهترین ماه خود را در تقریبا ۳۴ سال گذشته تجربه کرد.

طبق گزارش‌های موجود در معاملات چند روز اخیر بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مناسبی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص «نیک کی ۲۵»  در توکیو ۰.۷۹ درصد افت را تجربه کرد. این شاخص از ۲۶ هزار و ۴۳۳.۶۲ واحدی پایین رفت.

بورس هنگ کنگ ۲.۰۶ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۳۴۱.۴۹ قرار گرفت.  همچنین در شاخص شانگهای در چین ۰.۴۱ درصد ریزش کرد.

بعلاوه، شاخص «اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰» بورس سیدنی ۱.۲۶ درصد کاهش را تجربه و به سطح ۶ هزار و ۵۱۷.۸۱ رسید.  اما شاخص‌های یاد شده در آسیا سه شنبه گذشته را با رشد شروع کرده بودند.

بورس هنگ کنگ یک روز پس از کاهش بیش از دو درصدی دوباره به محدوده مثبت خود بازگشت. کاهش شاخص هنگ کنک به خاطر این بود که این شهر شاهد جهش بیماری کرونا و اجبار مسئولین برای در پیش گرفتن اقدامات مهار کننده بود. البته شاخص بازار سرمایه در شانگهای، تایپه و سنگاپور نیز با رشد همراه بود.

در این مورد سایت خبری-تحلیل «بیزینس تایمز» در گزارشی به تحلیل موضوع پرداخته است. در این گزارش آمده است: به باور تحلیلگران احتمال اینکه میلیون‌ها نفر در عرض چند هفته بر سر کار برگردند به معامله گران اجازه داد تا روی بهبودی اقتصادی سال آینده حساب باز کنند.

«کریس ایگگو» از مدیران سرمایه گذاری AXA گفت: من کاملاً مطمئن هستم که با ورود بازار سهام به سال ۲۰۲۱ وضعیت سبد سهام در شرایط خوبی قرار خواهد گرفت.

شاخص توکیو شاهد ۱.۵ درصد رشد بود، در حالی که شاخص‌های سیدنی، سئول، مانیل و جاکارتا نیز بیش از یک درصد رشد داشتند.

در مورد علت این رشد «استیون اینس»، کارشناس بازار سرمایه نیز گفت:چشمک زدن چراغ های سبز در انتهای تونل نشان می‌دهد که سرمایه گذاران باید نگرانی‌های فوری در باره کوید ۱۹ را در نظر بگیرند ولی روی آینده متمرکز شوند؛ آینده ای که به نظر می‌رسد فوق العاده روشن و گاوی است. او اضافه کرد: البته آدم نمی‌داند منظره آن طرف تونل چگونه خواهد بود.  

شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های بیشتری در آمریکا ایجاد کرده است. زیرا با بازگشت  میلیون‌ها آمریکایی‌ از مسافرت‌های عید شکرگزاری، کارشناسان معتقدند که موج جدیدی ظرف چند هفته آینده شروع خواهد شد.

همچنین، «جروم پاول»، رئیس فدرال رزرو هشدار داد: افزایش پرونده‌های جدید کوید ۱۹، چه در اینجا و چه در خارج از کشور، نگران کننده است و می‌تواند برای چند ماه آینده چالش برانگیز باشد.

وی به کمیته بانکی سنا گفت: تا زمانی که مردم اطمینان حاصل کنند که بازگشت به کار و فعالیت در دامنه وسیعی ایمن خواهد بود، بهبود اقتصادی بعید به نظر می‌رسد.

همچنین در این گزارش به چند مورد مهم و تأثیرگذار در بازار سرمایه اشاره شده است: یک دعوای بین دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا است: «ام اف پاول» چندین ماه است که  از قانونگذاران آمریکایی می‌خواهد تا دو حزب بر سر بسته محرک اقتصادی توافق کنند. اما اگرچه صداهای موافقی وجود دارد اما هنوز اقدامی عملی صورت نگرفته است. هر دو طرف دیگری را به دلیل فقدان توافق مقصر می‌داند.

مورد دوم به بازار نفت و تأثیر آن بر معاملات بازار سرمایه مربوط است: در حالی که معامله گران نگران خبرهای مربوط به مذاکرات مرتبط با کاهش تولید در سازمان اوپک هستند، دو باره قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که با امید به مهار ویروس کرونا بازار سوخت نگران افزایش تقاضا است.

در پایان گزارش ضمن اشاره به اهمیت موضوع آمده است: بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته است: گفت وگوها بدون تصمیم‌گیری به بعد موکول شده و گفت وگوهای روز سه شنبه کار آسانی نخواهد بود. به همین دلیل برخی از کشورها با تمدید توافق کاهش تولید مخالفند ... دستیابی به توافق دشوار خواهد بود."

به نظر می‌رسد شرایط اقتصاد جهانی بعد از کرونا تنها وابسته به کشف واکسن این بیماری نیست و سهامداران بازارهای مختلف باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرند.

برچسب‌ها قاره آسیا اوپک ایالات متحده آمریکا نفت بورس پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا اوپک ایالات متحده آمریکا نفت بورس قاره آسیا اوپک ایالات متحده آمریکا نفت بورس اخبار کنکور بازار سرمایه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

دکتر «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.»

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

کد خبر 6086953

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید