Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:46:22 GMT

خطر سیل ابرکوه را تهدید نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۳۴۶۵

خطر سیل ابرکوه را تهدید نمی‌کند

ایسنا/یزد رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: بارندگی اخیر در ابرکوه بی‌سابقه بوده و طی ۲۴ ساعت بارش ۴۳.۵ میلی‌متر باران در این شهرستان را شاهد بوده‌ایم.

 «محمد کاظمی نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به این بارندگی بی‌سابقه، کلیه تیم‌های مدیریت بحران فرمانداری در آماده‌باش کامل بودند و ضمن بررسی میدانی مناطق مختلف، جهت رفع آبگیری معابر و خانه‌ها در ابرکوه، مهردشت و برخی روستاهای تابعه اقدامات لازم در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بارندگی در ابرکوه متوقف‌ شده اما به دلیل این که سامانه بارشی تا عصر امروز دوشنبه هفدهم آذرماه در استان برقرار است، احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

کاظمی نسب با بیان این که در حال حاضر دغدغه اصلی ستاد مدیریت بحران، آب‌گرفتگی معابر در شهرها و روستاهاست، بیان کرد: اخبار واصله از شهرستان‌های بالادست نیز از توقف بارندگی در این مناطق گزارش می‌دهد ولی همچنان احتمال سرازیر شدن سیلاب‌ها وجود دارد که این موضوع تنها مدت آب‌گرفتگی‌ها را طولانی‌تر می‌کند و خطر سیل شهرستان را تهدید نمی‌کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران ابرکوه همچنین از صرف هزینه ۱۱ میلیارد ریالی جهت طرح کنترل سیلاب‌های غرب شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا از سال گذشته تاکنون طرح‌های کنترل سیلاب با ایجاد چهار آبگیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، کنترل هرزآب‌ها به مساحت یکهزار  هکتار، اجرای ذخیره نزولات توأم با بذرکاری به مساحت ۶۲۰ هکتار که در دو حوزه غرب ابرکوه و علی‌آباد بخش بهمن اجرا شد را شاهد هستیم.

فرماندار ابرکوه در توضیح اجرایی نشدن مصوباتی هچون سرازیر شدن سیلاب به سمت بلوار سردار شهید جلایی و ابوریحان بیرونی، توقف ساخت‌وسازها تا تعیین تکلیف طرح کنترل سیلاب‌های غرب، جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی، تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، جلوگیری از تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها نیز اظهار کرد: بخشی از مصوبات مربوط به بلوار ابوریحان اجرایی و بخش دیگر در دست پیگیری است لذا در جلسه اضطراری روز گذشته مقرر شد مصوبات پیشین مجدداً در دستور کار قرار گیرد و با جدیت بیشتری نسبت به قبل پیگیری و عملیاتی شود.

«عباس معمار زاده» مسئول مدیریت بحران شهرداری ابرکوه نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای بارندگی تاکنون فعالیت تیم مدیریت بحران شهرداری ابرکوه آغاز شده و با توجه به وجود بیش از ۵۰ مورد آب‌گرفتگی معابر، اقداماتی همچون بازگشایی پل‌های خیابان‌های اصلی سطح شهر، آب‌کشی کوچه‌ها و معابر بافت فرسوده، هدایت سیلاب‌های غرب ابرکوه به مسیل اصلی خود در بلوار ابوریحان صورت گرفته است.

«خلیل اکرمی» مدیر هلال احمر ابرکوه هم از آمادگی نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارندگی در شهرها و روستاها، هلال‌احمر با اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به روستاهای هک، مریم‌آباد، اسفند آباد، شهر مهردشت و همچنین خیابان صاحب‌الزمان (عج) شهر ابرکوه، در رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر یاری‌رسان ستاد مدیریت بحران شهرستان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه سیل بارندگي سیلاب مدیریت بحران استانی اجتماعی فرماندار ابركوه ستاد مدیریت بحران آب گرفتگی سیلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت