Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شبکه توزیع باید به گونه‌ای باشد که مرغدار را دچار سردرگمی نکند، گفت: وزارت صمت هیج گونه فرآیندی برای تحویل مرغ از مرغدار تعریف نکرده است. خبرگزاری میزان- نادر عاشقی عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی تهران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با انتقاد از نبود یک شبکه توزیع منسجم برای مرغداران گفت: زمانی که صحبت از شبکه توزیع می‌شود باید شبکه تعریف شده‌ای وجود داشته باشد که در آن کالا، تولید کننده و خریدار مشخص باشد؛ الان تولید کننده و کالا مشخص است، اما زمانی که می‌خواهیم مرغ را عرضه کنیم ما را این طرف و آن طرف و به جا‌هایی می‌فرستند که تضمینی برای پرداخت پول ما وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مرغدار، مرغ را به افرادی که وزارت صمت معرفی کرده تحویل داده است، اما آن‌ها برای مرغ ۲۹ درصد افت زده‌اند در حالیکه افت معمولی بین ۲۲ تا ۲۵ درصد است و مشخص هم نیست که پول مرغدار را چه زمانی می‌دهند و هیچ تضمینی هم به مرغداران داده نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی تهران افزود: هنوز برخی مرغداران ما پول مرغی که ۱۳ سال پیش به کشتارگاه‌ها دادند را نگرفته اند.

عاشقی با بیان اینکه ساز و کار عرضه مرغ از سوی مرغداران مشخص نیست، ادامه داد: مرغدار پس از رسیدن رشد مرغ به مرحله نهایی، ۴۸ تا ۷۲ ساعت می‌تواند آن را نگه دارد و مجبور است که آن را بفروشد.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در پاسخ به رفع ابهامات در این‌باره، گفت: قبل از مهر ماه سازوکاری برای اینکه مرغداران مرغ شان را به جای مشخصی تحویل دهند تعریف نشده بود، اما از این تاریخ ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ کرد مرغدارانی که از وزارت جهاد کشاورزی نهاده دریافت کرده‌اند باید بر اساس درصد نهاده گوشت مرغ تحویل دهند و بر این اساس نیز سازمان جهاد کشاورزی تهران فهرست ۵۳ واحد مرغداری را در اختیار ما قرار داد تا در ازای درصد نهاده دریافتی، مرغ به قیمت مصوب در اختیار شبکه توزیع قرار دهند و شبکه توزیع، میادین میوه و تره بار تعیین و مرغداران نیز مکلف شدند مرغ خود را به نمایندگان کشتارگاه‌ها که در میدان بهمن مستقر هستند تحویل دهند.

غلامرضا ملک‌نیا مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی نیز در تماس تلفنی با این برنامه گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار در ۱۵ مرداد امسال، توزیع نهاده توسط وزارت جهاد کشاورزی به صورت سیستمی انجام می‌شود و مرغدار‌ها موظف شدند بر اساس نهاده‌ای که دریافت می‌کنند مرغ خود را به وزارت صمت تحویل دهند، اما متاسفانه از این تاریخ، وزارت صمت هیچ فرآیندی را برای تحویل مرغ از مرغداران مشخص نکرده است. بیشتر بخوانید:  توان ایران برای تأمین همه ۱۹ میلیون تُن نهاده مورد نیاز دلالان نهاده‌های دامی؛ عاملان افزایش قیمت مرغ وی با بیان اینکه کشتارگاه‌ها وظیفه خرید و فروش ندارند، گفت: شبکه توزیع باید شبکه مشخصی باشد تا مرغدار دچار سردرگمی نشود، اما برای این مساله هنوز فرآیند توزیع دقیقی تعریف نشده است.

پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور نیز در تماس تلفنی با برنامه با انتقاد از اینکه وزارت صمت مرغدار‌ها را بین چند نهاد تصمیم گیرنده گرفتار کرده است، عنوان کرد: تصمیم‌های ستاد تنظیم بازار بدون حضور حتی یک تولید کننده مرغ گوشتی گرفته می‌شود، کدام سازوکار را تعریف و به مرغدار ابلاغ کرده اید؟

وی افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده به مرغدار می‌دهید، اما انتظار دارید مرغدار همه مرغ خود را به شما تحویل دهد.

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صنعت تنظیم بازار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صنعت تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار تحویل دهند شبکه توزیع وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

به گزارش خبرنگار مهر، سینا بنی اسد، صبح جمعه در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگاران گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت دستگیری اعضای این باند صادر گردید افزود: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضائی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای مواد مخدر صنعتی از سوداگران مرگ شدند.

بنی اسد، ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، گفت: عزم دستگاه قضائی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرایم وجود ندارد.

دادستان شهر ماهان با اشاره به اینکه با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد افزود: از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6088926

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان