Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی غلام پور یکشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان رودان با اعلام هشدار نسبت به وقوع بارندگی و جاری شدن سیل در شهرستان رودان بیان داشت: بحران ها زمانی خسارت بار می شوند که ما در پیشگیری و مدیریت آن ناتوان باشیم لذا می طلبد مدیران در تعامل با بخش خصوصی به صورت هدفمند در پیشگیری از خسارات بحران تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامپور با اشاره به اخطارهای هواشناسی و احتمال بارندگی در هفته جاری یادآور شد: شهرستان رودان و بخش های تابعه آن از نظر جغرافیایی شیب دار هستند از طرفی احتمال بارندگی های شدید در شهرهای همجوار وجود دارد این عوامل موجب احتمال آب گرفتگی معابر و ایجاد سیل می شود.

وی تاکید کرد: مدیران ادارات با بسیج امکانات و استفاده از بخش خصوصی و صنعتی نسبت به مدیریت بحران احتمالی اقدام کنند.

او تصریح کرد: لایروبی رودخانه های فصلی، تقویت سیل بندها خصوصاً در محلات شهر رودان، پاک سازی پل ها، سامان دهی دیوار حفاظتی شهر، عایق پذیری شبکه های برق، بررسی دقیق وضع راه های ارتباطی بخش ها و مناطق روستایی به مرکز شهر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار رودان با اشاره به همراهی عمومی در اجرای محدویت های کرونایی و تغییر وضعیت شهرستان رودان از نارنجی به زرد افزود: از مردم شهرستان به واسطه رعایت دستورالعمل ها و اجرای طرح محدودیت ها، از کادر درمان و تلاش این مجموعه در حهت خدمت به سلامت عمومی تشکر وقدردانی می کنم و معتقدم اگر امروز به این وضعیت رسیدیم ناشی ازهمراهی مردم است.

کد خبر 5089612

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران وقوع سیلاب ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران شیوع کرونا محسن فخری زاده شهرستان کرج گرگان روز دانشجو بارش برف بوشهر شهرکرد کرمانشاه شهرستان رودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان آمده است: از بعد از ظهر روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تند بادهای لحظه ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان کرمان خواهیم بود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان خواهد بود آمده است: با توجه به نوع بارش های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق محتمل می باشد؛ همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد، لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه این سامانه بارشی تا روزجمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ فعال می باشد و همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، شمال و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان و منوجان را در بر می گیرد.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین نسبت به بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا درمناطق مستعد خیزش گرد و خاک هشدارداد و از ساکنین این مناطق خواست از فعالیت های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و لایروبی کانال ها و آب روها خودداری کنند.

کد خبر 6092820

دیگر خبرها

  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان