Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@12:39:12 GMT

جاری شدن سیل و دشواری‌های مردم در فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۴۰۷۱

جاری شدن سیل و دشواری‌های مردم در فارس

در شیراز بسیاری از محلات و معابر و برخی واحدهای مسکونی و تجاری دچار آب گرفتگی شدند و مردم در مناطقی از جمله شهرک فرهنگیان، خیابان‌های ملاصدرا، پاسداران، بعثت و هفتم تیر( ۲۰ متری سینما سعدی) با مشکل آب گرفتگی مواجه بودند.
محله سعدی نیز در پی این بارش‌ها بی نصیب نماند و در بسیاری از معابر این منطقه آب گرفتگی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان محله ای که سیل فروردین ۹۸  اهالی را دچار زیان کرد. 
در کازرون نیز بارندگی شدید و سیلاب، خساراتی به تأسیسات آب شرب برخی روستاها در بخش جره و بالاده کازرون وارد کرد و سیلاب وارد برخی خانه‌ها شد.
همچنین به گفته فرماندار شهرستان ممسنی، بارش باران اخیر به ۶۰ درصد راه‌های عشایری این شهرستان زیان‌های کلی و جزئی وارد کرده است.
در جهرم نیز برخی معابر در نقاط مختلف شهرستان دچار آب گرفتگی شد و زیان‌های ناشی از طوفان و باد در شهر جهرم، سقوط یک تیر برق و بسته شدن مسیر میدان معلم به سمت چهارراه جانبازان را برای ساعاتی به دنبال داشت.
شهرستان‌های آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، ارسنجان، نی‌ریز، خرم‌بید، قیر و کارزین، فراشبند، خرامه و لامرد نیز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۹۹ به دلیل شدت بارش‌ها تحت تأثیر سیل و آب گرفتگی قرار گرفتند و مشکلاتی برای برخی شهروندان در این شهرستان‌ها ایجاد شد.
جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در بارش باران اخیر به کمک شهروندان گرفتار در سیل و آب گرفتگی شتافت و ۱۱۰ امدادگر و نجاتگر در این زمینه خدمات ارائه کردند.

میزان بارش باران در فارس
به گفته رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، بیشترین میزان بارش باران در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ آذرماه ۹۹ در این استان مربوط به کازرون با ۸۹ و هشت دهم میلیمتر و کمترین مربوط به لارستان با ۶ دهم میلیمتر بوده است.
فرید اسماعیل‌زاده در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در شهر شیراز نیز میزان بارش در ایستگاه شهرک گلستان ۶۹ و پنج دهم میلیمتر و در ایستگاه فرودگاه این شهر ۶۴ و ۲ دهم میلیمتر بارش گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین این سامانه در آباده ۳۶ میلیمتر، اردکان ۶۸ و سه دهم میلیمتر، ارسنجان ۶۷ و ۹ دهم میلیمتر، استهبان ۳۳ و چهار دهم میلیمتر، اقلید ۴۹ و چهار دهم میلیمتر، ایزدخواست ۲۵ و پنج دهم میلیمتر، بوانات ۶۲ و ۲ دهم میلیمتر، تخت جمشید ۴۱ و یک دهم میلیمتر، جهرم ۴۳ و ۶ دهم میلیمتر، خفر ۵۸ میلیمتر، خنج ۳۴ میلیمتر، داراب ۳۲ و چهار دهم میلیمتر، درودزن ۵۲ و پنج دهم میلیمتر، زرقان ۵۰ و ۶ دهم میلیمتر، زرین دشت ۱۹ و چهار دهم میلیمتر و سروستان ۳۲ و پنج دهم میلیمتر بارش به دنبال داشته است.
او بیان کرد: طی مدت مذکور در صفاشهر ۶۴ و ۲ دهم میلیمتر، فراشبند ۶۱ میلیمتر، فسا ۲۳ و ۲ دهم میلیمتر، فورگ داراب یک و ۹ دهم میلیمتر، فیروزآباد ۸۸ و پنج دهم میلیمتر، قیر و کارزین ۵۱ و ۲ دهم میلیمتر، لامرد ۲۵ و ۶ دهم میلمیتر، نورآباد ممسنی ۶۱ و هفت دهم میلیمتر، نی‌ریز ۳۸ و ۶ دهم میلیمتر، پاسارگاد ۲۴ و یک دهم میلیمتر و خرامه ۳۷ و یک دهم میلیمتر بارش ثبت شده است.
رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس افزود: همچنین این سامانه در صفاشهر به میزان پنج سانتیمتر و در اقلید سه سانتیمتر بارش برف را به همراه داشت.
اسماعیل‌زاده گفت: مجموع بارندگی این سامانه در استان به طور میانگین ۴۵ و ۴۲ صدم میلیمتر بوده که با احتساب آن جمع بارندگی استان در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین به ۹۸ و ۹ دهم میلیمتر رسید.
وی افزود: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری مربوط به اردکان سپیدان با ۳۵۰ و هفت دهم میلیمتر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به لارستان با ۲ و هفت دهم میلیمتر است.
او ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۴۴ و ۳۵ صدم میلیمتر بارش ثبت شده است.

تلفات انسانی و مساله بحرانی در سیل فارس نداشتیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از دریافت گزارش اداره کل هواشناسی استان در ارتباط با شدت بارندگی ۱۶ آذرماه، جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شد.
محمود رضایی کوچی افزود: مطابق روال عرفی یکسری دستورالعمل‌هایی که از قبل وجود داشته است را برای تاکید بیشتر به فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان ارسال کردیم.
وی ادامه داد: آماده باش عمومی در سطح استان توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های مختلف استان به خصوص شهرستان‌های شمالی، مرکزی و جنوبی وجود داشت.
معاون استاندار فارس گفت: خوشبختانه بارندگی خوبی در استان شاهد بودیم و مردم و کشاورزان استان خوشحال هستند.
رضایی کوچی افزود: خوشبختانه در شهرستان‌هایی که با مشکل جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی مواجه شدند تلفات انسانی نداشتیم.
وی ادامه داد: در برخی شهرستان از جمله کازرون سیلاب وارد برخی منازل شده بود که امدادرسانی لازم صورت گرفته است.
معاون استاندار فارس گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تجهیزات لازم را از قبل در جاده‌ها مستقر کرده بود و در مناطقی که جاده‌ها به دلیل بارش برف مسدود شده بود، عملیات برف روبی به سرعت انجام شد.
رضایی افزود: تجربه‌های گذشته به مدیریت سیل و آب گرفتگی معابر در سراسر استان کمک کرد و خوشبختانه مساله بحرانی نداشتیم.

برچسب‌ها آب گرفتگی بارش برف بارش باران شیراز سیل فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی بارش برف بارش باران شیراز سیل فارس آب گرفتگی بارش برف بارش باران شیراز سیل فارس اخبار کنکور چهار دهم میلیمتر پنج دهم میلیمتر ۲ دهم میلیمتر دهم میلیمتر ۶ دهم میلیمتر میلیمتر بارش آب گرفتگی شهرستان ها بارش باران اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، بارش کوتاه مدت و چند دقیقه‌ای باران عصر سه‌شنبه، سبب آب گرفتگی اکثر معابر درون شهری همدان شد.

تقاطع پژوهش یکی از اصلی ترین معابر شهر همدان است که آب گرفتگی در این چهارراه باعث کندی حرکت خودروهای عبوری در این نقطه شد.

بارش شدید و چند دقیقه‌ای باران و تگرگ علاوه بر مشکل سوارها، باعث سختی عبورومرور پیاده ها نیز شده بود، حجم آب تقاطع پژوهش به حدی بود که اکثر پیاده ها در چهارسوی تقاطع متوقف شده و شاهد عبور حجم سنگینی از آب در این میدان و زیرگذر آن بودند!؟

به گزارش خبرآنلاین، این در شرایطی است که کارشناس هواشناسی استان همدان از بارش های شدید لحظه ای در استان خبر داده و نسبت به آمادگی مسئولان نیز هشدارهای لازم را داده بود.

محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آمار بارندگی در استان همدان نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است‌، گفت: میانگین بارش‌های استان از از ابتدای سال زراعی تاکنون ۳۳۳ میلی‌متر ثبت شده این در حالی است که میانگین بارندگی‌های پارسال ۲۱۹ میلی‌متر بوده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین افزایش بارندگی در استان مربوط به شهرستان‌های همدان و نهاوند است، افزود: آمار بارندگی در شهرستان همدان نسبت به آمار بلند مدت ۶۶ میلی‌متر افزایش یافته است.

باقری شکیب با بیان اینکه در مجموع میزان بارش‌های استان همدان در سال زراعی جاری نسبت به آمار بلندمدت حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: امیدواریم با بارش باران در روزهای آینده رشد بهتری را داشته باشیم.

وی به پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده پرداخت و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده آسمان صاف و بدون بارندگی را خواهیم داشت‌، افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای بسیاری از شهرستان‌های استان، ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

باقری شکیب اضافه کرد: برای صبح پنجشنبه کمینه دما در بعضی از نقاط استان به ۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، اما دمای روزانه روند افزایشی پیدا خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904102

دیگر خبرها

  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری