Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:14:00 GMT

تکلیف کرونا در زمستان به کجا می رسد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۴۶۲۳

تکلیف کرونا در زمستان به کجا می رسد؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیژن کبودی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه کرمانشاه گفت : برای مهار و کنترل کرونا دو راه‌حل وجود دارد یکی دسترسی به واکسن است که انتظار نمی‌رود تا پایان سال واکسن به کشور برسد و دیگر همان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نتایج محدودیت‌های اعمال شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت : با اعمال قرنطینه دو هفتگی در کشور و به تبع در استان، کنترل بیماری ویروس به سطح قابل قبولی رسیده است.

او با بیان اینکه نباید گول وضعیت قرمز و نارنجی پاییز کرونایی را بخوریم، افزود: تجربه نشان داده که در دوره‌های قبل با کاهش پیک بیماری و عادی‌نگاری از سوی مردم با افزایش آمار بستری‌ها و مرگ و میر‌های کرونایی مواجه شده‌ایم.

کبودی افزود: اگر این بار در زمستان رعایت نکنیم و غفلتی داشته باشیم با توجه به وضعیت بسته بودن در و پنجره و کاهش تهویه با یک پیک بسیار بسیار سنگین رو‌به‌رو می‌شویم.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ادامه داد: نباید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دراز مدت احساس خستگی کنیم و نسبت به آن سهل‌انگاری اعمال شود، اگر دستورالعمل های بهداشتی، فاصله‌گذاری بهداشتی و حداقل ضروری برقراری ارتباطات رعایت شود با توجه به وضعیتی که الان در کنترل بیماری داریم زمستان آرام‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمستان پیاز سبز بخورید!

مصرف سبزیجات به طور کلی دارای فواید غیر قابل اجتناب بسیاری برای سلامتی است، از جمله پیاز سبز که گنجینه ای از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص در فصل زمستان است، وقتی پیاز سبز در رژیم غذایی گنجانده شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

- تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز سبز یا همان پیازچه حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بیماری های مرتبط با زمستان مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

- تقویت دستگاه گوارش

از آنجایی که پیاز سبز حاوی درصد بالایی از فیبر است، آن را به گزینه غذایی عالی برای افرادی که از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی رنج می برند تبدیل می کند، بنابراین باید به طور مداوم آن را مصرف کنید.

- رهایی از اضافه وزن

پیاز سبز کالری کمی دارد، بنابراین خوردن آن هنگام پیروی از یک رژیم غذایی با هدف رهایی از وزن اضافی گزینه بسیار خوبی است و از شما در برابر چاقی و افزایش وزن محافظت می کند.

- آنتی باکتریال

پیاز سبز حاوی عوامل ضد باکتریایی است؛ بنابراین خوردن آن در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای مرتبط با این فصل را کاهش می دهد.

- تنظیم سطح قند خون

بسیاری از مطالعات پزشکی تأیید کرده‌اند که خوردن پیاز سبز به کاهش احتمال افزایش قند خون کمک می‌کند و این آن را به انتخابی عالی برای دیابتی‌ها تبدیل می‌کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

* مجله سلامتی

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو