Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح آبرسانی دهستان برنطین در استان هرمزگان که قرار بود یک‌‌ساله به بهره‌برداری برسد ۴ سال و ۳ ماه معطل ماند و نیمه‌تمام ماندن تعویض شبکه موجب شد فشار بیشتری به ۱۲ کیلومتر شبکه قدیمی وارد آمده و شکستگی‌ها و ترکیدگی‌های متعددی ایجاد شود که نتیجه آن قطع مکرر آب و عوارض بهداشتی برای ساکنان این روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز طرح آبرسانی دهستان برنطین شهرستان رودان با اعتبار 60 میلیارد ریال آغاز شد و در ۱۶ ماه، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی کرد اما متاسفانه به دلایل نامعلومی با پیمانکاری که در حال پیشرفت مناسبی در پروژه بود فسخ قرار داد شد تا مردم، خسارت‌دیده واقعی لقب بگیرند.

جابه‌جایی مدیریتی؛ سد راه پیشرفت طرح آبرسانی "برنطین"/روستایی که آب چندین روستای دیگر را نیز تامین می‌کند

افضل خاشعی رئیس شورای اسلامی برنطین اظهار کرد: در حالی‌که شرکت اجرا کننده طرح به سرعت فعالیت خود را دنبال می‌کرد، لوله‌های مورد نیاز تعویض کامل شبکه آبرسانی روستا را تامین کرده بود و تمام هزینه نصب خدمات مربوط انشعاب (اعم از انتقال شاه لوله به منازل، کنتور و سایر ملزومات) دریافت می‌کردند و بیش از ۵۰ هزار متر شبکه تعویض شده بود و تقریباً ۲۵ هزار متر باقی مانده بود، سفر معاون وقت آب فاضلاب روستایی استان به مکه و جایگزینی فرد دیگری در این پست موجب شد اختلافات فی مابین شرکت پیمانکار با آبفای استان به فسخ قرارداد و توقف پروژه بیانجامد.

رئیس شورای اسلامی برنطین افزود: به همراهی دهیاری و اعضای شورا پیگیری‌های مستمر از طریق فرمانداری، شرکت آب فاضلاب روستای استان و مراجع مسئول صورت پذیرفت در نهایت ۱۱ هزار و ۵۷۰ متر از شبکه به مناقصه گذاشته شد که در مرحله اول برنده‌ای نداشت و در مرحله دوم پیمانکار تعیین شد.

خاشعی اظهارکرد: عملیات اجرایی شامل احداث مخزن هزار متر مکعبی بتنی، اجرای لوله پلی‌اتیلن به طول ۶۷ هزار و ۱۰ متر، تهیه، حمل و اجرای کلیه اتصالات و تهیه نقشه از مشخصات این پروژه در تعهد پیمانکار بود و به مردم وعده داده شد یکساله این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار پیمانکار متوجه شدیم بنا به توصیه‌های پنهان، در اجرای طرح تنها به رفع ترکیدگی ها و ترمیم شبکه اهتمام ورزیده شود. این موضوع با اعتراض شدید ما و البته مردم روبرو شد و به پیمانکار اعلام کردیم تعویض کانال شبکه آبرسانی در تعهد شماست و ترمیم هرگز نمی‌تواند مشکلات آبرسانی منطقه را حل کند نهایتاً مقرر شد با همکاری شورای اسلامی و حمایت های مردمی یک کیلومتر لوله و شرکت آب و فاضلاب استان دو کیلومتر لوله تهیه کنند و ۱۵ هزار متر اجرا شود.

وی ادامه داد: طرحی که قرار بود یکساله به بهره برداری برسد ۴ سال و ۳ ماه معطل مانده و متاسفانه انجام نیمه تمام تعویض شبکه موجب شده فشار بیشتری به ۱۲ کیلومتر شبکه قدیمی وارد آمده و شکستگی‌ها و ترکیدگی‌های متعددی را موجب شود و نتیجه آن قطع مکرر آب و عوارض بهداشتی است که دامن ساکنان را گرفته است در حالیکه آب روستای برنطین بجز خود روستا آب روستاهای دیگر را هم تامین میکند.

پاسخ روشنی درتعلل اجرای طرح آبرسانی نداده‌اند/حق مردم برنطین آبرسانی با تانکر نیست

جواد خاشعی دهیار برنطین با اشاره به خارج شدن چاه شماره یک از مدار گفت: متاسفانه وارد چهارمین هفته از بروز این مشکل می‌شویم. مسئولان شهر اعم از فرماندار، امام جمعه، شورای شهرستان با توجه به اعتراضات مردم وارد عمل شدند اما بعید می دانم به زودی این مشکل برطرف شود.

دهیار برنطین افزود: چرا پیمانکار را تغییر دادند، شرکت به خوبی در حال انجام خدمت بود. خاتمه پیمان داده می‌شود و شرکت جایگزین از نصب انشعاب منازل تفره می‌رود، انجام امور تعویض شبکه بسیار کند دنبال می‌شود، مردم برنطین تاوان چه چیزی را پس می‌دهند؟

خاشعی یاد آور شد: ۱۲ کیلومتر شبکه تعویض نشده و شاید یکی از دلایلی که باعث نقص پمپ شناور شد همین مسئله بود. از یک طرف می‌گویند مشکل اعتباری است از طرف دیگر می‌گویند مشکل فنی است، هیچکس پاسخ روشنی نمی‌دهد. مگر احداث مخزن ۱۰۰۰ متری بتنی در طرح دیده نشده بود الان آن مخزن کجاست و چرا احداث نشده؟ حتی یک متر از شبکه آبرسانی محلات مسجد صاحب الزمان، فرهنگیان، نبرد و غدیران تعویض نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با سهمیه بندی آب نه تنها مشکل اهالی حل نشده بلکه عملاً همه ۲۰۰۰ خانوار برنطینی با کمبود آب مواجهند. آبرسانی با تانکر هم نتوانسته درد مردم را درمان کند و حق مردم این نیست که با تانکر آبشان تامین شوند.

وی تاکیدکرد: پروژه ملی که قرار بود موجب رفاه مردم شود اکنون به دردسر جدی عمومی تبدیل شده انتظار مردم برنطین این است که پس از ۴ سال و ۳ ماه تکلیف این پروژه را روشن کنند.

تعویض شبکه آبرسانی برنطین اولویت ماست اما تخصیص نداریم

قنبر داوری مدیر آب فاضلاب رودان با اشاره به مشکل آبرسانی به روستای برنطین گفت: کمبود آب برنطین به علت فرسودگی شدید جداره چاه شماره یک برنطین است طوری که امکان نصب پمپ در آن میسر نبود.

مدیر آب فاضلاب رودان با اشاره به ضرورت حل مشکل افزود: برنامه آبفا برای جبران کمبود آب، جیره بندی و توزیع آب با تانکر سیار آبرسانی است که در حال اجرا است.

داوری امکان بهره برداری از چاه شماره یک برنطین را منتفی دانست و تصریح کرد: حفر چاه جایگزین، در دستور کار قرار گرفته و عملیات حفاری توسط شرکت آبرسانی آبستا شروع شد، اگر در حین اجراء مشکل پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد، ان شاءالله ظرف ۳۰ روز کاری آینده چاه جدید حفر، تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر آب فاضلاب رودان در خصوص اتمام طرح تعویض شبکه آبرسانی دهستان گفت: ۱۲ کیلومتر باقیمانده در برنطین هم به لحاظ فنی و هم درخواست‌های مردمی جزء یکی از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب استان است که در صورت تامین بودجه حتماً عملیاتی خواهد شد. ولی متاسفانه تا این لحظه هیچ‌گونه تخصیصی نداریم.

آنچه مسلم است، مردم برنطین ۲۵ سال با یک شبکه فرسوده آبرسانی روبرو بودند و اجرای این پروژه می‌توانست موجب رضایتمندی عمومی شود طرحی که قرار بود یکساله به سرانجام برسد ۵۱ ماه به طول انجامیده و نقطه پایانش نامشخص است.

طرحی که قرار بود با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی به اتمام برسد با توجه به افزایش قیمت‌ها (قیمت لوله و منصوبات، حق العمل کاری، دستمزد، هزینه اجرایی طرح) با چه اعتباری به پایان خواهد رسید؟ چگونه می‌توان هزینه‌های سوء مدیریت در تاخیر را جبران کرد؟

دو هزار خانوار برنطینی که عمدتاً در بخش کشاورزی فعالیت دارند و نقش غیرقابل انکاری در جهش تولید ایفا می‌کنند اکنون از به پایان رسیدن این طرح ناامید شده‌اند انتظار می‌رود پس از ۵۱ ماه پاسخ روشنی به افکار عمومی داده شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه آبرسانی طرح آبرسانی مردم برنطین بهره برداری ۱۲ کیلومتر تعویض شبکه آب فاضلاب هزار متر متر شبکه شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح