Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:17:18 GMT

حق طلبی و مطالبه گری شاخصه اصلی جنبش دانشجویی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۶۲۵۵

حق طلبی و مطالبه گری شاخصه اصلی جنبش دانشجویی است

حجت الاسلام زارعی گفت: ویژگی و شاخصه جریان دانشجویی حق طلبی است و ویژگی دیگر مطالبه گری است که در فضای کشور یکی از طیف هایی که مکرر می تواند از مسئولان نظام مطالبه گر باشد، جریان دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  قزوین، حجت الاسلام «منصور زارعی» در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و نشست هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با دانشجویان که امروز (دوشنبه 17 آذر) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: 16 آذر را به همه دانشجویان سراسر کشور تبریک می گویم و امیدواریم در آینده نزدیک، حضور بانشاط دانشجویان را در فضای دانشگاه داشته باشیم و ان شاالله همه دانشجویان در صحت و سلامت کامل به سرببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: 16 آذر  نماد شجاعت، بصیرت و محضر ایثار و آزادگی است.

 

وی با اشاره به شاخصه ها و ویژگی های جنبش و جریان دانشجویی افزود: ویژگی و شاخصه جریان دانشجویی حق طلبی است و ویژگی دیگر مطالبه گری است که در فضای کشور یکی از طیف هایی که مکرر می تواند از مسئولان نظام مطالبه گر باشد، جریان دانشجویی است.

 

حجت الاسلام زارعی اعلام کرد: استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان و ستم دیدگان عالم از دیگر ویژگی ها و شاخص های جنبش دانشجویی است.

 

وی تأکید کرد: دانشجویان باید نسبت به مسئولیت آموزشی و پژوهشی خود احساس مسئولیت جدی داشته باشند و این احساس مسئولیت باید به همان شکل باشد که در دانشگاه حضور داشتند.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین تأکید کرد: دانشجویان قشر فرهیخته کشور هستند و توقع از جریان ها و جنبش های دانشجویی بیش از دیگر نسل ها است و امیدواریم با نابودی ویروس منحوس کرونا شاهد حضور بسیار خوب و پرنشاط عزیران در دانشگاه باشیم.

 

در ادامه معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: ما در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) پذیرای 7 هزار و 898 دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستیم که در ورودی سال 99 رشدی را درپذیرش دانشجویان داشتیم که این رشد به طور متوسط 5 درصد بوده است.

 

«عباس کاویانی» افزود: از اوایل ترم گذشته وارد بازه ای شدیم که به دلیل تهدید ویروس کرونا آموزش ها مجازی شد و جزو دانشگاه های نخست بودیم که آموزش بر خط را در دانشگاه برگزار کردیم البته اشکالاتی در برگزاری امتحانات بود که برنامه ر یزی در حال انجام است تا اشکالات رفع شود.

 

وی یادآور شد: در رشته های مختلف پذیرای دانشجویان خارج از کشور هستیم و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان مجازی برگزار می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: حق طلبی جنبش دانشجویی استکبارستیزی دانشگاه بین المللی امام خمینی جریان دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با گسترش جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه گیلان ظهر یکشنبه در تجمعی از خیزش دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین آمریکایی و اروپایی پشتیبانی کردند.

دانشگاهیان دانشگاه‌های گیلان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد، میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام داشتند.

کد خبر 6091129

دیگر خبرها

  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد