Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم کوچکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید سالانه ۳۵ هزار تن محصولات دامی در شهرستان فارسان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سالانه حدود ۲۷ هزار تن شیر در دامداری‌های شهرستان فارسان تولید می‌شود.

وی افزود: سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت در شهرستان فارسان تولید می‌شود که از میزان سه هزار تن گوشت قرمز و یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: شهرستان فارسان با داشتن ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی سالانه ۱۶۷ هزار و ۷۰۰ تن محصولات زراعی تولید می‌کند.

کوچکی، تعداد دام سبک و سنگین شهرستان را بیش از ۸۰ هزار رأس عنوان کرد و گفت: ۶۰ هزار رأس دام سبک و ۲۰ هزار دام سنگین در ۶۸ واحد صنعتی و سنتی در مناطق روستایی شهرستان پرورش داده می‌شود

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در پردنجان فارسان

وی به تجهیز سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فارسان به سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: مطالعات اولیه طرح تجهیز اراضی شهر جونقان در سطح ۵۰۰ هکتار انجام شده است که در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان با اشاره به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در شهرستان فارسان تصریح کرد: با تجهیز اراضی کشاورزی شهر پردنجان به سامانه نوین آبیاری حدود ۹۰ درصد از ارضی کشاورزی این شهر یک پارچه سازی صورت گرفته است.

کوچکی به رفع تداخلات اراضی شهرستان فارسان اشاره کرد و افزود: شش پلاک از اراضی شهرستان فارسان در کمیسیون رفع تداخلات شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 5089969

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد فارسان آبیاری نوین ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران شیوع کرونا بوشهر شهرستان کرج بارش برف محسن فخری زاده روز دانشجو گرگان کرمانشاه شهرکرد اراضی شهرستان فارسان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد